Monday, October 1, 2007

کارگران نیشکر هفت تپه جاده شوش هفت تپه را بستند

فردا در مقابل فرمانداری تجمع میکنیم

امروز هشتم مهر حدود ششصد نفر از کارگران نيشکر هفت تپه در اعتراض به سه ماه دستمزد پرداخت نشده خود و وضعيت نابسامان کارخانه از ساعت هشت و نيم تا يازده ظهر جاده ترانزيتي شوش- هفت تپه را بستند و در کنار جاده به تحصن نشستند. کارگران به رانندگان خودروهايي که در اثر بسته شدن جاده متوقف شده بودند٬ علت تجمع خود را توضیح میدادند و مورد حمايت آنها قرار ميگرفتند.

روز گذشته حدود ٣٠٠ نفر از کارگران نیشکر هفت تپه در مقابل فرمانداري شوش تجمع کردند و همانجا قرار گذاشتند که امروز نيز به فرمانداري شوش بروند و در آنجا به اعتراض خود ادامه دهند. اما شب گذشته مقامات کارخانه اتوبوسهاي هفت تپه را به محلي ديگر منتقل کردند تا کارگران نتوانند به شوش بروند. کارگران نیز تصميم به مسدود کردن جاده گرفتند. با تجمع کارگران نيروی انتظامی به محل آمد و پس از دو ساعت و نیم موفق شدند کارگران را به کنار جاده منتقل کنند. در اين تجمع اعتراضی کارگران درمورد محرومیت های خود شعار میدادند.

روز قبل هیچکدام از مقامات حاضر نشد به میان کارگران بیاید. امروز اما معاون فرماندار مجبور شد به میان کارگران بیاید اما معاون فرماندار هیچ قولی به کارگران نداد و کارگران تصمیم گرفتند به تجمعات اعتراضی خود ادامه دهند و فردا نیز در مقابل فرمانداری تجمع کنند. کارگران بدرست دولت را نشانه گرفته اند و دولت را مسئول رسیدگی به مشکلات خود میدانند. معاون فرماندار، بیهوده تلاش میکرد که کارگران را به مدیریت شرکت ارجاع دهد که با عکس العمل تند کارگران مواجه شد.

خواستهای کارگران علاوه بر پرداخت فوری حقوق معوقه خود٬ پرداخت حق بيمه٬ تامين امنيت شغلي٬ بازگرداندن خانه های سازماني شرکت به کارگران و پرداخت بن و پاداش میباشد.

درحال حاضر نيشکر هفت تپه حدود ٤٠٠٠ کارگر دارد که عمدتا از شهرهای اهواز، شوشتر، انديمشک، شوش و دزفول هستند. کارخانه های جنبی دیگری مانند کاغذ پارس هفت تپه، دستمال کاغذی حرير و خوراک دام نیز که هر کدام دو تا سه هزار کارگر دارند وابسته به این کارخانه میباشند و با نابسامانی نیشکر هفت تپه، تولید در این کارخانه ها نیز دچار اخلال شده و هزاران کارگر دیگر نیز نگران از دست دادن شغل خود هستند.

حزب کمونیست کارگری قاطعانه از مبارزه کارگران نیشکر هفت تپه و خواست های بحق آنها حمایت میکند و تمامی کارگران نیشکر و خانواده های آنها را به اتحاد هرچه بیشتر برای تداوم مبارزه فرامیخواند. نیروی قدرتمند کارگران ضامن پیروزی آنها است. شرکت هزاران کارگر نیشکر و هزاران نفر از اعضای خانواده های آنها در تجمعات اعتراضی، آن نیروئی است که جمهوری اسلامی را وادار به رسیدگی فوری به خواست های کارگران میکند. حزب همچنین کارگران سایر مراکز کارگری بویژه کارگران کاغذسازی، دستمال کاغذی حریر و خوراک دام و همه مردم آزادیخواه شوش و دزفول و اهواز و اندیمشک را به همبستگی هرچه بیشتر با کارگران هفت تپه فرامیخواند. حقوق کارگران را باید از حلقوم کارفرما و دولت کارفرها بیرون کشید. کارگران با نیروی خود قادرند رژیم بحران زده اسلامی را به عقب برانند.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٣٠ سپتامبر ٢٠٠٧، ٨ شهریورماه ١٣٨٦

No comments: