Friday, October 19, 2007

همبستگی بین المللی با فعالان کارگر زندانی درايران گسترش میابد

قرار است هیئتی از طرف سازمان بين المللی کار، آی ال او، به ایران برود

بدنبال اعتراضات گسترده جهانی در فوریه 2006 و همچنین در نهم ماه اوت امسال که در بیش از 35 کشور جهان در حمایت از کارگران در ایران و برای آزادی منصور اسانلو و محمود صالحی صورت گرفت،مجددا فعالیتهای تازه ای از سر گرفته شده است. به این خاطر از سوی فدراسيون جهانی کارگران حمل و نقل هفته همبستگی جهانی حمل و نقل جاده ای از ۱۵ تا ۲۱ اکتبر اعلام گردید.

در این رابطه دوشنبه 15 اکتبر 200 نفر از فعالین اتحادیه ای از استرالیا، بلژیک، جمهوری چک، استونی ،فرانسه، آلمان، لیتوانی، لوکزامبرگ، هلند، اسپانیا، سوئد و نمایندگانی از
IFT و ETF
در بروکسل پایتخت بلژیک حضور یافته و در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران تظاهراتی برگزار کردند. هزاران کارگر در بريتانيا، آلمان، نروژ، اسپانيا، کره جنوبی، نپال، تايلند، مالی، هنگ کنگ، برزيل، سوئيس، اتريش، سوئد و موريتانی نیز خواستار آزادی منصور اسانلو و ساير فعالان کارگر زندانی درايران شدند.
همچنین بنا به گفته مک اوراتا مسئول بخش زمينی فدراسيون جهانی کارگران حمل و نقل قرار است هفته آینده هیئتی از طرف سازمان بين المللی کار، آی ال او، برای رسيدگی به وضعيت فعالان کارگر زندانی و نيز سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، به ايران برود.

مک اوراتا مسئول بخش زمينی فدراسيون جهانی کارگران حمل و نقل با ۴.۵ ميليون عضو در گفتگوئی با رادیو فردا گفت :« اين هفته هزاران کارگر با تصاوير منصور اسانلو به خيابان ها رفتند». او همچنین در رابطه با دروغ گوئی مقامات جمهوری اسلامی در رابطه با معالجه چشم اسانلو اعلام کرد :« از حکومت ايران می خواهيم نسبت به اين موضوع صادقانه رفتار کند. حکومت ايران بايد به اين نکته توجه داشته باشد که رفتار کنونی اش، فقط ميليون ها عضو فدراسيون جهانی کارگران حمل و نقل را خشمگين تر خواهد کرد. وی گفت : « فدراسيون جهانی کارگران حمل و نقل می تواند از تمامی اعضای خود در همه بخش های زمينی، هوايی و دريايی بخواهد عليه حکومت ايران تظاهرات کنند.»

فدراسيون جهانی کارگران حمل و نقل و کنفدراسیون اتحادیه های آزاد کارگری جهان همچنین فیلمی بنام « آزادی خواهد آمد» در باره اسانلو تهیه کرده اند که در سایت فدراسيون جهانی کارگران حمل و نقل قرار دارد.
http://www.itfglobal.org/campaigns/osanloo-film.cfm
امنستی اینترنشنال نیز با تهیه پتیشنی که در سایت این سازمان قرار دارد خواهان معالجه فوری اسانلو شده است.
http://www.amnesty.org.uk/actions_details.asp?ActionID=

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران
19 اکتبر 2007، 27 مهر 86

No comments: