Sunday, October 21, 2007

فريدون نيكوفر از فعالين كارگري نيشكر هفت تپه بعد از ١٠ ساعت بازداشت، آزاد شد

اطلاعيه شماره ١٧

ساعت شش بعد از ظهر ديروز شنبه ٢٨ مهر فريدون نيكوفر از فعالين كارگري نيشكر هفت تپه كه براي بازجويي به وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي در شوش احضار شده بود، با اولتيماتوم كارگران آزاد شد. در اطلاعیه قبل به اطلاع رساندیم که اطلاعات جمهوري اسلامي از فريدون نيکوفر خواسته بود كه ساعت هشت و نيم ضبح شنبه براي بازجويي به وزارت اطلاعات شوش مراجعه کند. در اين روز همزمان با مراجعه فريدون نيکوفر به اطلاعات شوش٬ کارگران در مقابل دفتر مديريت جمع شدند و اعلام کردند که اگر تا يکساعت بعد وي را آزاد نکنند كارگران دست به اعتصاب خواهند زد. هنگام بعد از ظهر از جانب مديريت به کارگران گفته شد که فريدون آزاد شده است. اما كارگران وقتي براي ملاقات او به منزلش مراجعه كردند متوجه شدند كه او هنوز در بازداشت است و آزاد نشده است. کارگران بلافاصله اخطار كردند كه اگر فريدون تا شب آزاد نشود روز يكشنبه ٢٩ مهر همه ٤٠٠٠ كارگر نيشكر دست از كار خواهند كشيد. مديريت که با تهديد کارگران مواجه شده بود٬ قول داد که موضوع پيگيري کند. سرانجام تحت فشار اين اعتراضات و ترس از اعتصاب و تجمع ٤٠٠٠ کارگر٬ اطلاعات جمهوري اسلامي ناچار شد فريدون نيکوفر را آزاد كند و او حدود ساعت شش بعد از ظهر به منزلش بازگشت و امروز در ميان استقبال و خوشحالي وسيع همه كارگران به سر كار رفت.

کارگران نيشکر هفت تپه اعلام کرده اند که در پايان مهلت تعيين شده پانزده روزه اگر خواستهايشان پاسخ داده نشود دوباره اعتصاب خواهند کرد. کارگران نيشکر هفت تپه خواهان پرداخت طلب هاي خود بابت بن و پاداش٬ اجراي طرح طبقه بندي مشاغل٬ برشمردن کار آنها جزو کارهاي سخت و زيان آور هستند. و اعلام کرده اند که هر پنجشنبه ساعت ١ تا ٢ عصر جمع ميشوند خود را تشکيل ميدهند تا در مورد وضعيت کاري خود و مبارزاتشان تصميم بگيرند و مجمع عمومي خود را تشکل واقعي و حق مسلم خود ميدانند. کارگران نيشکر هفت تپه اعلام کرده اند که اگر به تهديدات و فشار به فعالين کارگري در اين مجتمع ادامه داده شود و در مقابل هر مورد از احضار و دستگيري كارگران دست به مقابله متحدانه خواهند زد. مبارزه کارگران نيشکر هفت تپه ادامه دارد.

اقدام متحد كارگران نيشكر هفت تپه براي مقابله با فشارهاي حكومت توحش اسلامي و كارفرما، يك حركت بسيار مهم و آموزنده است كه بايد سرمشق همه كارگران در مقابل سياست سركوب و تهديد و فشار جمهوري اسلامي قرار گيرد. اين حكومت و كل خيل مفت خور سرمايه داران تنها با قدرت متحد ماست كه به خواستهاي بحق ما گردن ميگذارند. و اين حقيقت را مبارزه كارگران نيشكر هفت تپه تا اينجا بروشني نشان داده است. ما آزادي فريدون نيكوفر و عزم متحد كارگران نيشكر را ارج مينهيم و به همه كارگران اين كارخانه صميمانه درود ميفرستيم.

مرگ بر جمهوري اسلامي
زنده باد اتحاد كارگري
آزادي برابري حكومت كارگري
حزب كمونيست كارگري ايران
٢٩ مهر ١٣٨٦ – ٢١ اكتبر ٢٠٠٧

No comments: