Sunday, October 7, 2007

حقوق مرداد ماه کارگران کشت و صنعت کارون پرداخت شد

کشت و صنعت کارون شوشتر
اطلاعیه شماره ٣

حقوق مرداد ماه کارگران کشت و صنعت کارون پرداخت شد
کارگران خواهان پرداخت فوری حقوق شهریور هستند


طبق خبری که به حزب رسیده است، بدنبال تهدید به اعتصاب کارگران کشت و صنعت کارون شوشتر برای پرداخت فوری دو ماه حقوق معوقه، از دیروز جمعه پرداخت یک ماه حقوق آنان شروع شده و تا امروز شنبه ادامه یافت.

همانطور که قبلا به اطلاع رسانده بودیم، ١٢٠٠٠ کارگر کشت و صنعت کارون روز دوشنبه ٩ مهرماه التیماتوم دادند که چنانچه حقوق ماههای مرداد و شهریور آنان تا روز چهارشنبه ١١ مهر پرداخت نشود دست به اعتصاب خواهند زد. کاظمینی مدیر عامل شرکت بلافاصله از تهران به شوشتر برگشت و روز سه شنبه ١٠ مهر، یکروز قبل از پایان مهلتی که کارگران داده بودند به کارگران اطلاع داد که حقوق معوقه را بزودی پرداخت خواهند کرد. طبق گزارشی که امروز به حزب رسیده است، کارگران بشدت به عدم پرداخت حقوق ماه شهریور اعتراض دارند و کاظمینی به کارگران معترض گفته است که حقوق شهریور ماه نیز بزودی پرداخت خواهد شد.

اعتراض متحدانه کارگران کشت و صنعت بویژه در شرایطی که کارگران هفت تپه در اعتصاب بسر میبرند، کارفرما و دولت را مجبور به عقب نشینی خواهد کرد. همزمانی اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه و تهدید به اعتصاب کارگران کشت و صنعت بعنوان دو مرکز کارگری بزرگ، فاکتور بسیار مهمی در عقب نشینی نسبی کارفرما و دولت در مقابل کارگران این دو کارخانه است. کارگران باید از این فرصت برای تحمیل همه خواستهای خود بخوبی استفاده کنند.

حزب کارگران کشت و صنعت کارون را به اتحاد هرچه بیشتر و ایجاد آمادگی برای تحمیل کلیه خواستهای خود به کارفرما و دولت فرامیخواند. حزب همچنین کارگران کشت و صنعت را به حمایت از کارگران نیشکر هفت تپه فرامیخواند.

زنده باد اتحاد، زنده باد همبستگی
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٤ شهریور ١٣٨٦، ٦ اکتبر ٢٠٠٧

No comments: