Wednesday, October 31, 2007

شوراى اتحاديه هاى كارگرى باترسى و واندزورس خواهان آزادی محمود صالحی ، منصور اسانلو و ابراهیم مددی شد

سيموس مك برايد پرزيدنت BWTUC ، شوراى اتحاديه هاى كارگرى باترسى و واندزورس که شعبات اتحاديه هاى در سراسر جنوب غربى لندن را نمايندگى ميكند، در نامه ای به احمدی نژاد، خواهان آزادی محمود صالحی ، منصور اسانلو و ابراهیم مددی شد. او در این نامه نوشت : « دولت شما آزادى و حق تشکل را به رسمیت نمی شناسد و فعالیت های مستقل کارگران را بطور مدام و سيستماتيك سرکوب می کند. بنابراین ما از دولت شما می خواهيم که حق کارگران ایران برای تشکل یابی و ایجاد تشکل های مستقل و حق انان برای اعتصاب را که از حقوق به رسمیت شناخته شده جهانی است، به رسمیت بشناسد».

سيموس مك برايد به مواردی از سرکوب اعتراضات کارگران اشاره میکند و میگوید : « ما همچنین خواهان آن هستيم که سركوب و اتهامات و احکام زندان علیه دیگر فعالین کارگری از جمله علیه اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد ،اعضای اتحادیه کارگران بیکار و کارگران هفت تپه بی هیچ قید و شرطی و بطور دائم لغو شوند، و به انوع سرکو ب حقوق کارگران در ايران که توسط دولت صورت می گیرد یک باره و برای همیشه پایان داده شود».


تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران
3 آبان 86، 25 اکتبر 2007


ضمیمه : ترجمه نامه شوراى اتحاديه هاى كارگرى باترسى و واندزورس در لندن

حمایت شوراى اتحاديه هاى كارگرى باترسى و واندزورس از کارگران ايران

تاریخ: ٢٢ اکتبر ٢٠٠٧

Mr. Mahmoud Ahmadinejad,
President of the Islamic Republic of Iran
The Presidency,
Palestine Avenue, Azerbaijan Intersection,
Tehran, Islamic Republic of Iran
Fax: + 98 21 649 58 80
Email:
dr-ahmadinejad@president.ir
رئيس جمهور عزيز احمدى نژاد،

به نمایندگی از سوی شوراى اتحاديه هاى كارگرى باترسى و واندزورس نگرانى عميق خود را از و ضعيت سلامتی محمود صالحی که از 9 آوریل 2007 تا کنون در زندان سنندج به سر می برد،و نيز تداوم حبس منصور اسانلو که از 10 ژوییه ٢٠٠٧ تا کنون در زندان است را به شما اعلام ميداريم. شوراى اتحاديه هاى كارگرى باترسى و واندزورس شعبات اتحاديه هاى كارگرى در سراسر جنوب غربى لندن را نمايندگى ميكند. اتحاديه هاى كارگرى وابسته به شوراى ما در رابطه با موارد سركوب فعالين كارگرى در سراسر دنيا و در هر كشورى كه احتمالا اتفاق بيفتد بطور فعالانه درگير هستند.

آاقای صالحی، از بنیان گذاران و رئيس سابق انجمن صنفى کارگران خباز و از فعالین شناخته شده کارگری در ایران، به دلیل فعالیت های کارگری، بطور ناعادلانه به یک سال زندان و سه سال حبس تعلیفی محکوم شده است. آقای صالحی در 9 آوریل 2007 بدون اطلاع قبلی دستگیرشدند و بلافاصله به زندان سنندج منتقل گردیدند. وضع جسمی ایشان بسیار وخیم است، او تنها یک کلیه دارد که آن هم فقط به اندازه 20 درصد یک کلیه سالم کار آیی دارد. با این حال اما مقامات قضایی و زندان به او اجازه نمی دهند که تحت مدوای پزشکی لازم قرارگیرد.

منصور اسانلو رییس سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، در 10 ژوییه 2007 توسط ماموران امینیتی که لباس شخصی به تن داشتند به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و ربوده شد. او از ان زمان تا کنون در بخش 209 زندان بدنام اوین بدون داشتن حق وثیقه رندانی است. اسانلو در 19 نوامبر 2006 نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفت و سپس ربوده شد وبه زندان اوین منتقل گردید. او پس از گذراندن یک ماه در بخش 209 زندان اوین در 19 دسامبر 2006 آزاد گردید. اسانلو پیش از آن نیز در 22 دسامبر سال 2005 به زندان افکنده شد و بعد از گذراندن هشت ماه در زندان، در تاریخ 9 اوت 2006 با قرار وثیقه آزاد شد. در ماه مه 2007 شعبه 14 دادگاه انقلاب تهران منصور اسانلو را به 5 سال زندان محکوم کرد، اما وکیل او تقاضای تجدید نظر در حکم را کرده است که تا کنون به آن پاسخ داده نشده است .

همچنین ابراهیم مددی نایب رییس سندیکای کارگران شرکت واحد، از 9 اوت 2007 تا کنون در زندان به سر می برد اتهامات او از جمله این است: " تبلیغ علیه نظام و توطئه و تجمع به قصد به مخاطره انداختن امنیت ملی". تعداد دیگری ازاعضای سندیکا نیز مورد اذیت و آزار قرار گرفته و از کار برکنار شده اند . افزون بر این ها مقامات قضایی 13 نفر از اعضا و فعالین اتحادیه کارگران اخراجی و بیکار را که در مراسم روز اول ماه مه 2007 در سنندج شرکت کرده بودند، به زندان و شلاق محکوم کرده اند.

بعلاوه هزاران کارگر کارخانه دولتی نیشکر هفت تپه در شوش در استان خوزستان در 29 سپتامبر ٢٠٠٧ دست به اعتصاب زدند. این کارگران توسط نیرو های امنیتی تحت سرکوب قرار گرفته اند. تعداد زیادی از کارگران اعتصابی مورد ضرب وشتم و تهدید قرار گرفته اند و عده ای از آنان باز داشت شدند. کارگران این کارخانه که تعداد شان به 5000 نفر می رسد از جمله برای دریافت دستمزد های پرداخت نشده و حق تشکل مبارزه می کنند. بسیاری از کارگران در دیگر صنایع در نقاط مختلف کشور نیز با همین شرایط غیر قابل تحمل روبرو هستند.
دولت شما آزادى و حق تشکل را به رسمیت نمی شناسد و فعالیت های مستقل کارگران را بطور مدام و سيستماتيك سرکوب می کند. بنابراین ما از دولت شما می خواهيم که حق کارگران ایران برای تشکل یابی و ایجاد تشکل های مستقل و حق انان برای اعتصاب را که از حقوق به رسمیت شناخته شده جهانی است، به رسمیت بشناسد. ما از شما می خواهيم که که آقایان محمود صالحی ، منصور اسانلو و ابراهیم مددی را که تنها به خاطر فعالیت های کارگری زندانی شده اند فورا و بدون هیچ قید و شرطى آزاد کنید.
ما همچنین خواهان آن هستيم که سركوب و اتهامات و احکام زندان علیه دیگر فعالین کارگری از جمله علیه اعضای سندیکای کارگران شزکت واحد ،اعضای اتحادیه کارگران بیکار و کارگران هفت تپه بی هیچ قید و شرطی و بطور دائم لغو شوند، و به انوع سرکو ب حقوق کارگران در ايران که توسط دولت صورت می گیرد یک باره و برای همیشه پایان داده شود.
با احترام
سيموس مك برايد
پرزيدنت
BWTUC

ترجمه و تكثير: اتحاد بين المللي در حمايت از كارگران در ايران

No comments: