Wednesday, October 3, 2007

گزارش تجمعات اعتراضی کارگران نیشکر هفت تپه، سه شنبه ١٠ مهرماه ١٣٨٦

این گزارش از طرف جمعی از کارگران نیشکر به حزب رسیده است که عینا منتشر میشود:

امروز سه شنبه ١٠ مهرماه کارگران نيشکر هفت تپه در دو دسته به اعتراض خود ادامه دادند. حدود ٢٠٠٠ نفر از کارگران به شوش رفتند و از سر چهارراه شوش- اهواز به سمت فرمانداري حرکت کردند. کارگران در طول مسير با شعارهائی خواستهايشان را مطرح ميکردند. کارگران شعار ميدادند: مدیر بی لیاقت خجالت خجالت، مدیر بی لیاقت استعفا استعفا، مرگ بر دروغگو، حقوق ماهیانه حق مسلم ماست و عده اي ديگر که آنها نیز نزديک به ٢٠٠٠ نفر بودند در مقابل خود شرکت هفت تپه که در ١٥ کيلومتري شوش واقع است تجمع داشتند. علت تجمع اين بخش از کارگران در مقابل کارخانه مشکل مالي و عدم امکان تامين هزينه مالي براي رفت و برگشت به شوش و بازگشت به منازلشان بوده است. وقتي با اين کارگران براي شرکت در تجمع در شوش صحبت شده بود ٬ دست به جيب برده و گفتند ما پولي نداريم که با شما به شوش بياييم و از اينرو طي تصميمي جمعي کارگران به اين نتيجه رسيدند که در دو محل تجمع داشته باشند و در ارتباط با هم بطور هماهنگ و متحد مبارزه خود را به پيش ببرند.

کارفرما از تعدادي از عوامل خود براي ايجاد تفرقه در ميان کارگران استفاده ميکند٬ که آنها در ميان کارگران انگشت نما هستند. تعدادي از عوامل رژیم هم از کارگران عکس ميگرفتند که آنها را کارگران شناسايي و از صف خود خارج کردند. تجمع کارگران امروز نيز تا ساعت يازده ظهر ادامه داشت و هيچ پاسخي به کارگران داده نشد. کارگران اعلام کردند که فردا نيز تجمعات اعتراضي خود را برپا خواهند کرد. و اگر اين وضع ادامه پيدا کند٬ با خانواده هايشان خواهند آمد.

نکته جالب اينکه در ميان راه هنگاميکه کارگران نيشکر بسمت فرمانداري ميرفتند در محل چهارصد دستگاه تعداد ٢٥ نفر از کارگران قند نيشکر نيز که آنها نيز بدليل ورشکستگي کارخانه شان در خطر بيکاري و در اعتراض هستند به عنوان همبستگي به جمع کارگران نيشکر هفت تپه پيوستند. همزمان کارگران شعار دادند "هفت تپه، قند دزفول پیوندتان مبارک"،. و از اين صحنه ها توسط کارگران فيلم برداري ميشد. این صحنه باشکوهي از همبستگي بود. استقبال مردم از کارگران در مسير راه بسيار قابل توجه بود. مردم به نزد کارگران مي آمدند و ابراز همدردي ميکردند. ميدانيد که هشتاد درصد مردم اين شهر کارگران شرکت هاي اين منطقه هستند و عمدتا با دستمزدهاي پرداخت نشده و اخراج روبرو هستند از اينرو کل شهر درگير اين مساله بوده و همه جا ابراز همبستگی است. امروز مدير عامل به کارگران گفته بود که انشاالله همه چيز درست ميشود و تلاششان اين بود که بخاطر همزماني با روز قدس اوضاع شهر را آرام کنند. در طول اين حرکت نیروهای گارد ویژه و نیروی انتظامی و اطلاعاتی کارگران را در محاصرۀ خود داشتند. در طول دو شب گذشته کارگران معترض از سوي اطلاعات مورد تهديد قرار گرفتند. از جمله سرگرد ملکي پور و سرگرد علي کرم خسروپور مستقيما کارگران را تهديد ميکنند. مديريت شرکت تهديد کرده است که هر کس سر کار نيايد غيبت ميخورد. مدیریت حتی به کارگران گفته است کار نکنيد ولي سر کار حاضر شويد. اما کارگران متحدانه به اعتصاب و تجمعات خود ادامه ميدهند. اطلاعيه اي به مردم شوش داده شده که در آن گفته شده است مشکل کارگران هفت تپه امروز يا فردا رفع خواهد شد. براي اينکه شهر را آرام کنند.

کارگران معترضي که مورد تهديد قرار گرفته اند٬ در پاسخ به اطلاعات گفته اند که اگر مويي از سر ما کم شود٬ ما ساکت نمي نشينيم و همه شبکه های تلويزيوني و همه جهان را از حرکت و اعتراض بر حقمان مطلع ميکنيم. اگر فکر ميکنيد اعتراض براي گرفتن دستمزدهايمان سياسي است٬ پس همه ما و خانواده هايمان سياسي هستيم. ميگفتند ما بخاطر اين تهديداتتان شکايت ميکنيم. شما اجازه نداريد شب و روز ما را تهديد کنيد. کارگران از پخش اخبارشان از کانال جديد تشکر ميکردند. ميگفتند اين کانال است که برنامه ويژه کارگران دارد. برنامه و بخش اخبار منتشر شده توسط کانال جديد٬ در ميان تعدادي از کارگران پخش شده است.
در خاتمه از همه کارگران ميخواهيم از ما حمايت کنند. ما احتياج به حمايت سياسي٬ فکري و مالي داريم. اخبار ما را پخش کنيد. به همه جا برسانيد. ما به اعتراضمان ادامه خواهيم داد.

No comments: