Friday, October 5, 2007

کارگران نیشکر هفت تپه، روی تمامی خواستهای خود پافشاری میکنند

اطلاعیه شماره ٧

جمعه ١٣ مهرماه
امروز جمعه حدود ١٠٠٠ نفر از کارگران که معمولا روزهای جمعه از ساعت ٦ تا ١٠ صبح اضافه کاری میکنند، موقتا در سر کار حاضر شدند اما تصمیم گیری قطعی و جمعی ٤٠٠٠ کارگر نیشکر هفت تپه فردا بدنبال مذاکره اتخاذ خواهد شد. هشت و نیم صبح شنبه نماینده کارگران با مدیریت، کارفرما و یکی از نمایندگان مجلس اسلامی از شوش درمورد خواستهای خود مذاکره خواهند کرد و بدنبال آن درمورد ادامه مبارزه تصمیم خواهند گرفت.

یک ماه از سه ماه حقوقی که کارفرما بالا کشیده است به کارگران پرداخت شده اما کارگران اعلام کرده اند که تا زمانی که به همه مطالبات آنها جواب داده نشود به مبارزه ادامه میدهند. خواستهای کارگران عبارتند از: دوماه دیگر حقوق معوقه، پاداش و مزایای دو سال گذشته، طبقه بندی مشاغل، خانه های سازمانی و امنیت شغلی میخواهند و مبارزه برای تحقق این خواست ها را ادامه خواهند داد. کارگران بعلاوه خواهان تضمینی هستند که دستمزدهای آنها منبعد سر وقت پرداخت شود. کارگران روز ١٢ مهرماه اعلام کرده بودند که تا زمانی که نحوه رسیدگی به مطالبات آنها بصورت بخشنامه و کتبار به کارگران اعلام نشود و مورد توافق کارگران قرار نگیرد، دست از اعتصاب و تجمعات اعتراضی برنخواهند داشت.

حزب کمونیست کارگری همه مراکز کارگری و مردم آزادیخواه در شوش و همه شهرهای خوزستان را به حمایت فعال از کارگران اعتصابی هفت تپه و همچنین به حمایت از مطالبات بحق کارگران کشت و صنعت کارون فرامیخواند. حزب کارگران نیشکر هفت تپه را فرامیخواند که نتیجه مذاکره با کارفرما و نماینده مجلس اسلامی را در مجمع عمومی کارگران به بحث بگذارند و در مجمع عمومی درمورد تداوم مبارزه خود تصمیم گیری کنند.

زنده باد همبستگی مبارزاتی میان کارگران و بخشهای مختلف مردم
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٣ مهرماه ١٣٨٦، ٥ اکتبر ٢٠٠٧

No comments: