Sunday, October 14, 2007

کارگران کارخانه شاهو در اعتراض به افزایش ساعات کار دست از کار کشیدند و فردا تجمع خواهندکرد

در مورخه 16/7/1386 مدیر کارخانه شاهو طی بخشنامه ای به بهانه افزایش ساعت استراحت کارگران در موقع ناهار، به کارگران این کارخانه اعلام کرد که به این منظور، از این پس باید بمدت 9 ساعت در روز کار کنند. وی به کارگران اعلام کرده است من شما را دوست دارم و میخواهم موقع ناهار استراحت بیشتری بکنید، به همین دلیل یک ساعت به ساعات کاری شما اضافه میکنم تا این امر متحقق گردد!؟!؟! اما کارگران متحد و آگاه این کارخانه حاضر به پذیرش این امر نشده و اعلام کردند مدیر کارخانه با ترفند دلسوزی و دوست داشتن استراحت بیشتر برای کارگران در موقع ناهار و به این بهانه با رساندن ساعات کار به 9 ساعت در روز، قصد دارد این مدت ساعت کار را در کارخانه رسما جا بیاندازد. لازم به یاد آوریست که کارگران شاهو مدت 25 سال است از ساعت 8 صبح شروع بکار کرده و در ساعت 4 بعد از ظهر کار را تعطیل میکنند و مدت 40 دقیقه نیز در این مدت صرف خوردن ناهار میکنند. در بخشنامه جدید که قرار است از روز شنبه مورخه 21/7/86 توسط مدیریت کارخانه به اجرا در بیاید، کارگران باید 30/7 صبح شروع بکار کرده و در ساعت 30/4 بعد از ظهر کار را تعطیل کنند و بمدت یک ساعت نیز صرف خوردن ناهار بنمایند.
بدنبال ابلاغ این بخشنامه به کارگران، نمایندگان آنان در دو روز گذشته طی مذاکراتی با مدیر کارخانه موفق به تحمیل پس گرفتن این بخشنامه به وی نشدند و به همین دلیل امروز آنان در اعتراض به بخشنامه فوق الذکر دست از کار کشیده و در مقابل دفتر اداری کارخانه دست به تجمع زدند. در پی این تجمع نماینده اداره کار نیز به کارخانه آمد، اما مذاکرات میان وی – مدیر کارخانه و کارگران نتیجه ای نداد.
از طرف دیگر 25 نفر از کارگران این کارخانه که موعد بازنشستگی آنان فرا رسیده است در بلاتکلیفی بسر برده و خواهان بازنشست شدن هستند. تامین اجتماعی سنندج به بهانه بدهی کارخانه شاهو به این اداره، علیرغم رسیدن موعد بازنشستگی این کارگران و در خواست مکرر آنان برای بازنشست شدن، تاکنون از انجام وظایف خود سرباز زده و تن به بازنشستگی این کارگران نداده است.
کارگران شاهو اعلام کرده اند در اعتراض به عدم بازنشست کردن کارگرانی که موعد بازنشستگی آنان فرا رسیده است، فردا ساعت 9 صبح در مقابل اداره تامین اجتماعی دست به تجمع خواهند زد و سپس در ساعت 10 صبح در اعتراض به افزایش ساعت کار در مقابل اداره کار سنندج به تجمع خود ادامه خواهند داد.
این کارگران بطور یکپارچه و متحدانه ای اعلام کرده اند که چنانچه مدیر کارخانه و اداره کار به اعتراضات آنان توجهی ننموده و بخشنامه را پس نگیرند، آنان این بخشنامه را برسمیت نشناخته و طبق معمول 25 سال گذشته ساعت 8 صبح بر سرکارهایشان آمده و در موعد همیشگی کار را تعطیل خواهند کرد. همچنین امروز این کارگران بطور قاطعانه ای به کارفرمای کارخانه شاهو اعلام کردندکه چنانچه مدیر کارخانه را بر کنار نکند آنان بر سر کارهایشان حاضر نخواهند شد.
کارگران سراسر ایران
کارفرمایان طی سالهای گذشته با استفاده از حمایت های دولت و همچنین عدم مقاومت یکپارچه ما، تا دیروز قرار دادهای موقت را بر ما تحمیل کردند و در ادامه، این قرار دادهای موقت را به قرارداد های موقت سفید امضا تبدیل نموده و در برخی جاها در راستای تحمیل مطلق شرایط دلخواه خود بر ما کارگران، موفق به دریافت سفته های میلیونی از ما شدند و امروز میخواهندبا افزایش ساعات کار، آخرین رمق های ما را نیز تبدیل به سود بنمایند.
اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار، بخش نامه افزایش ساعات کار را در کارخانه شاهو، در تداوم سیاست تحمیل شرایط هر چه برده وارتری بر کارگران ارزیابی کرده و به آگاهی، اتحاد و ایستادگی کارگران شاهو در مقابل ترفند های کارفرما درود می فرستد. کارگران شاهو سالهاست در صف مقدم مبارزه ما کارگران برای دست یابی به حقوق انسانی مان قرار دارند و شایسته بیشترین حمایت ها هستند. اگر امروز ساعات کار در کارخانه شاهو افزایش پیدا کند، بی تردید این امر به یک رویه تبدیل شده و فردا در محل کار ما نیز کارفرمایان دست به افزایش ساعات کار خواهند زد. باید بطور متحدانه و قاطعانه ای از مبارزه کارگران شاهو برای جلوگیری از افزایش ساعات کار حمایت کرد و کارفرمای این کارخانه را وادار به عقب نشینی نمود، پیروزی کارگران شاهو، پیروزی همه ما کارگران است.

زنده باد کارگران شاهو
زنده باد همبستگی کارگری
اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار 18/7/1386
www.ettehade.com
k.ekhraji@gmail.com

No comments: