Thursday, October 4, 2007

کارگران نیشکر هفت تپه با قدرت همکاران دستگیرشده خود را آزاد کردند

اطلاعیه شماره ٦، ششمین روز اعتصاب
کارگران نیشکر هفت تپه با قدرت همکاران دستگیرشده خود را آزاد کردند
و یک ماه حقوق خود را از حلقوم استثمارگران بیرون کشیدند
اعتصاب ادامه دارد

روز چهارشنبه پنجمین روز اعتصاب، وزارت اطلاعات چهار نفر از کارگران بنام نجات دهلی نو، حمید زبیدی، قربان علی پور و فریدون نیکوفر را احضار کرد و بدنبال آن شبانه به خانه فریدون نیکوفر ریختند و او را به وزارت اطلاعات بردند. کارگران با شنیدن خبر دستگیری همکار خود بلافاصله در چهار راه شوش دست به تجمع ١٠٠٠ نفره زدند و وزارت اطلاعات را مجبور به آزادی فریدون نیکوفر کردند.

امروز پنجشنبه ششمین روز اعتصاب، وزارت اطلاعات قربان علی پور را دستگیر کرد و تجمع کارگران در چهارراه شوش را مورد ضرب و شتم قرار داد. نیروهای سرکوب رژیم ماشین هائی را که به حمایت از کارگران توقف میکردند از مسیر دور میکردند. کارگران به کارخانه بازگشتند و درمقابل دفتر مدیریت برای آزادی رفیقشان دست به تجمع اعتراضی زدند. ٤٠٠٠ کارگر در این تجمع شرکت داشتند. کارگران برای آزادی قربان علی پور شعار میدادند و اعتراض میکردند. وزارت اطلاعات تحت فشار کارگران بلافاصله قربان علی پور را نیز آزاد کرد.

امروز تحت فشار اعتراض کارگران، جمهوری اسلامی و کارفرما و مدیریت مشترکا تصمیم گرفتند حقوق یک ماه کارگران پرداخته شود. اما سایر خواستهای کارگران بی جواب ماند. مدیریت سعی کرد با قول و قرارهای توخالی کارگران را به سر کار برگرداند. کارگران صریحا اعلام کردند تا زمانیکه نحوه رسیدگی به سایر مطالبات آنان بصورت بخشنامه و کتبا به کارگران اعلام نشود و مورد توافق کارگران قرار نگیرد، دست از اعتصاب و تجمعات اعتراضی برنخواهند داشت.

حزب کمونیست کارگری حمله به کارگران نیشکر هفت تپه و دستگیری کارگران معترض را شدیدا محکوم میکند، به کارگران اعتصابی درود میفرستد و از مطالبات بحق آنها قاطعانه پشتیبانی میکند. حزب همه مراکز کارگری و مردم آزادیخواه در شوش و همه شهرهای خوزستان را به حمایت فعال از کارگران اعتصابی هفت تپه و همچنین به حمایت از مطالبات بحق کارگران کشت و صنعت کارون فرامیخواند.

زنده باد همبستگی مبارزاتی میان کارگران و بخشهای مختلف مردم
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٢ مهرماه ١٣٨٦، ٤ اکتبر ٢٠٠٧

No comments: