Saturday, September 29, 2007

کارگران نیشکر هفت تپه دست به تجمع اعتراضی زدند

فردا نیز به تجمع ادامه میدهیم

بنا به گزارش رسيده به حزب کمونيست کارگری، امروز شنبه ٧ مهرماه کارگران نيشکر هفت تپه در مقابل فرمانداری شهر شوش دست به تجمع بزرگ اعتراضی زدند. اعتراض کارگران به سه ماه دستمزد پرداخت نشده است. کارگران صبح امروز با ٦ اتوبوس به شهر شوش رفتند و در مقابل فرمانداری تجمع کردند.

این چندمین بار در سه ماه گذشته است که کارگران نیشکر هفت تپه دست به اعتصاب میزنند. يک مورد آن اعتصاب روز ٢١ شهريور بود که تمامي پرسنل شرکت در اين اعتصاب شرکت داشتند. آخرين پاسخ داده شده به کارگران اين است که ما حقوق شما را نخواهيم پرداخت و بايد صبر کنيد تا ماشين آلات و زمينهای زراعي شرکت بفروش برسد و از پول آن طلب شما پرداخت گردد. اما کارگران خواهان دریافت فوری دستمزدهای خود هستند.

در تجمع امروز در ابتدا نيروی يگان ويژه و انتظامي مانع تجمع کارگران شدند. اما با ديدن جمعيت کارگران و روحیه قاطع و مصمم آنها، عقب نشستند و کارگران در آن محل دست به یک تحصن دوساعته زدند. اما هیچیک از مقامات فرمانداری حاضر به حضور در تجمع کارگران و پاسخ گوئی به آنها نشدند. کارگران قرار گذاشتند که فردا نيز در همین محل دست به تجمع میزنند و اگر اگر پاسخی نگیرند، در تجمعات بعدی همراه با خانواده هاي خود تجمع خواهند کرد.

عدم پرداخت دستمزد ناچیز کارگران، شرایط غیرقابل توصیفی برای زندگی کارگران ایجاد کرده است. بویژه با بازگشائی مدارس حتی امکان تامین نیازهای ساده تحصیلی برای فرزندان خود را نیز ندارند. طبق این گزارش شهرداری محل بدلیل عدم پرداخت هزینه برق، برق خانه برخی از کارگران را قطع کرده است.

حزب کمونیست کارگری عدم پرداخت بموقع دستمزد کارگران را شدیدا محکوم میکند و آنرا یک جنایت به حساب میاورد. دستمزدهای پرداخت نشده کارگران باید فورا و تماما پرداخت گردد. حزب کارگران و همه مردم آزدایخواه و بویژه مردم شهرهای شوش، دزفول، اهواز، شوشتر و اندیمشک را به شرکت در تجمعات اعتراضی کارگران هفت تپه فرامیخواند. تنها با اتحاد و همبستگی و شرکت توده هرچه وسیعتری از مردم و بویژه خانواده کارگران در تجمعات میتوان کارفرما و حکومت شان را عقب راند.

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٩ سپتامبر ٢٠٠٧، ٧ مهرماه ١٣٨٦

No comments: