Tuesday, October 2, 2007

تجمع کارگران نیشکر هفت تپه گسترش می یابد

٤ هزار کارگر همچنان در اعتصاب بسر میبرند

اعتصاب و اعتراض کارگران هفته تپه که از روز شنبه ٧ مهرماه شروع بوده بود همچنان ادامه دارد. تمام ٤٠٠٠ کارگر نیشکر در اعتصاب به سر میبرند و تجمع اعتراضی هرروز به اشکال مختلف ادامه می یابد.

کارگران در تجمع دیروز قرار گذاشتند که ٨ صبح امروز در چهارراه شهرشوش تجمع کرده و بطرف فرمانداری حرکت کنند. اما امروز موقعی که به چهارراه شوش رسیدند متوجه حضور گسترده گارد ویژه شدند و تصمیم گرفتند ابتدا به کارخانه بروند و سایر کارگران اعتصابی را با خود همراه کنند و با نیروی بیشتری به فرمانداری بروند. اما نیروی انتظامی درهای ورودی کارخانه را بسته و در آنجا مستقر شده بود و مانع ورود کارگران به کارخانه شد. کارگران پیاده به سه راهی شوش­ هفت تپه رفتند و در آنجا دست به تجمع زدند و سپس با اتوموبیل هائی که در این مسیر در حرکت بودند در دسته های سه چهارنفره خود را به شوش رساندند. رانندگان اتوموبیل ها به گرمی از حرکت کارگران پشتیبانی کرده و صدها نفر از کارگران توانستند در زمان کوتاهی به شوش بروند و پس از یک راهپیمائی خود را به دیگر رفقای خود که درمقابل فرمانداری تجمع کرده بودند برسانند. تعداد کارگرانی که در تجمع مقابل فرمانداری شرکت داشتند بطور محسوسی از دوروز گذشته بیشتر شده بود. دو روز قبل حدود ٣٠٠ نفر، روز یکشبنه ٦٠٠ و امروز بیش از هزار نفر در تجمع شرکت کردند و همزمان تمام کارگران کارخانه که در حال حاضر حدود ٤٠٠٠ نفر می باشند به اعتصاب ادامه دادند. در تجمع امروز، کارگران علیه مدیریت و فرمانداری شعار میدادند و مطالبات خود را طلب میکردند. تحت فشار کارگران شفیعی مدیر عامل نیشکر هفت تپه به میان کارگران آمد اما کارگران که متوجه شدند قصد دارد بجای پاسخگوئی مشخص به خواست کارگران وراجی کند اجازه صحبت به او ندادند. سپس فرماندار به میان کارگران آمد اما فرماندار را نیز هو کردند. فرماندار که متوجه روحیه مصمم کارگران شد قول داد که روز دوشنبه هفته آینده یکماه حقوق کارگران را پرداخت کند. اما کارگران گفتند قبول نمیکنند و همه حقوق و مزایای معوقه باید پرداخت شود. کارگران اعلام کردند که تا وصول همه طلب های خود و رسیدگی به همه خواست های خود به اعتصاب و اعتراض ادامه خواهند داد. خواستهای کارگران عبارتند از: پرداخت فوری سه ماه حقوق معوقه، پرداخت فوری بن و پاداش و دیگر مزایای عقب افتاده، اخراج مدیریت، همچنین اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، بازگرداندن خانه های سازمانی به کارگران٬ پرداخت حق بيمه و تامين امنيت شغلی.

اعتصاب و اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه با قدرت ادامه دارد. فردا نیز همزمان با اعتصاب، قرار است در محوطه کارخانه به تجمع ادامه دهند. کارگران تهدید کرده اند که در ادامه این تجمعات، خانواده های آنها نیز در تجمعات به آنها ملحق خواهند شد.
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١ اکتبر ٢٠٠٧، ٩ شهریورماه ١٣٨٦

No comments: