Wednesday, October 17, 2007

کارگران کاغذ سازی کارون دست به تجمع اعتراضی زدند

اطلاعیه شماره ٦

بنا به گزارش رسیده به حزب کمونیست کارگری، روز یکشنبه ٢٢ مهرماه کارگران کاغذ سازی کارون شوشتر در مقابل شرکت دست به تجمع اعتراضی زدند. در این تجمع که دو ساعت، از هشت و نیم تا ده و نیم صبح بطول انجامید افزون بر یکصد نفر از کارگران اخراجی حضور داشتند. یکی از نمایندگان کارگران میگوید که بدنبال تجمع پنجم مهرماه در جلوی استانداری خوزستان در اهواز همراه دیگر نمایندگان کارگران مشغول مذاکره با دکتر شیخ نماینده مجلس جمهوری اسلامی از شوشتر و استانداری خوزستان و دفتر شرکت در تهران بوده و به آنها بخاطر عدم تحقق خواستهای کارگران اعتراض کرده اند. آخرین چیزی که استانداری و دفتر شرکت در تهران به کارگران گفته اند این است که معادل ٣٧ میلیارد تومان برای باز گشائی کارخانه اختصاص داده شده و گویا قرار است با خریدار جدیدی به توافق برسند و قول مساعد داده اند که تا پایان آبانماه تکلیف این شرکت را روشن خواهند کرد. اما کارگران در طول یکسال و نیم گذشته بارها از این وعده ها شنیده اند و علیرغم بازدید خریداران جدید از شرکت عملا به نتیجه ای نرسیده اند و در بلاتکلیفی بسر میبرند.

تجمع اعتراضی کارگران در حالی پایان یافت که کارگرا ن بشدت معترض و نگران آینده شغلی خود هستند. مطالبات کارگران عبارت است از: برخورداری فوری از حق بیمه تامین اجتماعی و پرداخت دستمزد خود بمدت شش ماه برای ١٥ کارگر شاغل و ٢١٥ کارگر اخراجی و همچنین بازگشت بکار٢١٥ کارگر اخراجی. کارگران معترض با اعلام پشتیبانی از نمایندگان خود برای پیگیری مطالباتشان اعلام کردند که در صورت عدم رسیدگی به خواست های برحق آنها به اعتراضات و تجمعات خود ادامه خواهند داد.

حزب کمونیست کارگری از مبارزات حق طلبانه کارگران کاغذ سازی کارون قاطعانه حمایت میکند. حزب خانواده های کارگران را فرامیخواند که در تجمعات کارگران کاغذسازی شرکت کنند. این یک فاکتور مهم در نتیجه این مبارزه خواهد داشت. حزب همچنین کارگران منطقه بویژه کشت و صنعت کارون شوشتر و صنایع جانبی و مردم آزادیخواه شوشتر و شهرهای اطراف را به پشتیبانی از کارگران کاغذ سازی فرا میخواند.


زنده باد اتحاد و همبستگی کارگران!
آزادی برابری حکومت کارگری!
مرگ بر جمهوری اسلامی!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران
١٥ اکتبر ٢٠٠٧ ، ٢٣ مهر ماه ١٣٨٦

No comments: