Wednesday, October 31, 2007

کارگران هفت تپه آماده تشکیل سندیکا شدند

اطلاعيه شماره ١٨

کارگران نیشکر هفت تپه با امضای طوماری که به اداره کار تحویل داده شد، خواهان تشکیل سندیکا شدند. قبلا اداره کار برای مانع تراشی در مقابل این خواست به کارگران هفت تپه گفته بود شرط ایجاد سندیکا این است که تعداد معینی از کارگران بطور دسته جمعی تقاضای خود را به اداره کار بفرستند.

کارگران بلافاصله دست بکار شدند و ظرف مدت کوتاهی ٢٠٠٠ نفر از کارگران درخواست خود را مشترکا امضا کردند و به اداره کار تحویل دادند و بدین ترتیب هزاران کارگر نیشکر هفت تپه عزم راسخ خود را برای متشکل شدن اعلام کردند.

کارگران در بیانیه شش ماده ای خود بدنبال اعتصاب ١١ روزه خود اعلام کرده بودند که ایجاد سندیکا و برگزاری مجمع عمومی منظم را حق خود میدانند و حتی روز و ساعت تشکیل مجمع عمومی، یعنی ساعت ١ تا ٢ بعدازظهر پنجشنبه، را نیز در بیانیه خود اعلام کرده بودند. علاوه بر این کارگران صراحتا اعلام کرده بودند که شورای اسلامی مانع مبارزه آنها است و باید منحل شود.

آزادی بی قید و شرط تشکل حق مسلم و بی چون و چرای کارگران و همه مردم است و کارگران همینطور که اعتصاب را در عمل و بدون توجه به ممنوعیت آن حق خود میدانند و عملی میکنند، تشکل های مستقل از دولت خود را نیز باید به نیروی خود ایجاد کنند و دولت را مجبور به برسمیت شناسی آن کنند.

حزب کمونیست کارگری پافشاری کارگران هفت تپه برای ایجاد سندیکا و برگزاری مجمع عمومی را قدم مهمی در جهت متشکل شدن میداند و با تمام قوا از تلاش آنها حمایت میکند. کارگران هفت تپه با این اقدام خود در خط مقدم کارگران برای متشکل شدن قرار گرفتند و خواست و تلاش آنها به الگوی سایر کارگران تبدیل خواهد شد. حزب از همه نهادها، تشکلها و مراکز کارگری میخواهد فعالانه و با ارسال نامه و امضای قطعنامه از تلاش کارگران هفت تپه حمایت کنند و برای ایجاد تشکل های خود دست به کار شوند.


زنده باد کارگران هفت تپه
آزادی برابری حكومت كارگری
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
مرگ بر جمهوري اسلامی

حزب كمونيست كارگری ايران
٨ آبان ١٣٨٦ – ٣٠ اكتبر ٢٠٠٧

No comments: