Thursday, October 11, 2007

کارگران نیشکر با موفقیت به اعتصاب پایان دادند و برای سایر خواستهای خود التیماتوم دادند

اطلاعیه شماره ١٢
چهار شنبه ١٨ مهرماه
پس از ١١ روز اعتصاب متحد و یکپارچه بیش از ٤٠٠٠ کارگر نیشکر هفت تپه، امروز چهارشنبه ١٨ مهرماه، کارگران کار را از سر گرفتند. چند روز قبل مدیریت و جمهوری اسلامی تحت فشار کارگران حقوق ماه مرداد را پرداخت کردند به این امید که کارگران را به سر کار بفرستند و از پرداخت بقیه حقوق کارگران خودداری کنند. کارگران اما با پافشاری بر اعتصاب، با نپذیرفتن وعده های توخالی مقامات و مدیریت، امروز حقوق شهریورماه را نیز دریافت کردند و بدین ترتیب به اعتصاب طولانی مدت خود پایان دادند.
اما پرداخت حقوق معوقه تنها یکی از خواستهای کارگران بود. کارگران دیروز سه شنبه به مدیر عامل ١٥ روز مهلت دادند که مزایای معوقه و سایر مطالبات آنها را عملی کند در غیراینصورت اعتصاب مجددا شروع خواهد شد. سایر مطالبات کارگران عبارت است از: پرداخت بموقع دستمزدها در پنجم هرماه٬ پرداخت پاداش و بن معوقه٬ برخورداری از خانه هاي سازماني٬ اجراي نظام هماهنگ دستمزدها٬ مشمول کارهای سخت و زيان آور شدن و اجراي طرح طبقه بندي مشاغل. بعلاوه کارگران بر انحلال رسمی شورای اسلامی، برخورداری از حق تشکل و پایان دادن به اذیت و آزار فعالین کارگری تاکید میکنند.
اعتصاب قدرتمند کارگران نیشکر هفت تپه، هرچند به همه خواستهای خود نرسیده است، با اینهمه پیروزی مهمی برای کارگران این کارخانه و کل طبقه کارگر بشمار میاید. کارگران نشان دادند که میتوان با پافشاری بر مبارزه و اعصتاب خواستهای خود را به دولت و کارفرما تحمیل کرد. میتوان علیرغم اذیت و آزار کارگران، علیرغم بازداشت ها و سرکوب تجمعات آنها، با نیروی متحد خود، با اطلاع رسانی هرروزه به جامعه، با قبول نکردن وعده وعیدها، و با اتکا به نیروی خود طرف مقابل را به تسلیم کشاند. کارگران هفت تپه امروز در موقعیتی بسیار مساعدتر، متحدتر و آبدیده تر میتوانند به مبارزه برای تحقق همه مطالبات خود ادامه دهند. کارگران هفت تپه راه روشنی مقابل سایر بخش های طبقه کارگر گذاشتند و درسهای باارزشی به طبقه کارگر تقدیم کردند.
حزب کمونیست کارگری این پیروزی را به کارگران نیشکر هفت تپه تبریک میگوید، دست فعالین و رهبران این اعتصاب را که با درایت و هوشیاری توطئه ها را خنثی کردند و اعتصاب چهارهزار کارگر را آنهم تحت فشارهای هرروزه وزارت اطلاعات بخوبی هدایت و سازماندهی کردند و آنرا به پیروزی رساندند میفشارد. حزب همچنان با تمام قوا از ادامه مبارزه کارگران نیشکر برای تحقق کلیه مطالبات خود حمایت میکند و خود را در کنار آنها میداند.
پیروزی کارگران نیشکر هفت تپه گوشه کوچکی از قدرت طبقه کارگر را به نمایش گذاشت. طبقه کارگر میتواند و باید خود را برای رهبری انقلاب عظیم مردم برای رهائی از شر این حکومت و رهائی از نظام ظالمانه سرمایه داری آماده کند.

زنده باد همبستگی مبارزاتی میان کارگران و بخشهای مختلف مردم
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٨ مهرماه ١٣٨٦، ١٠ اکتبر ٢٠٠٧

No comments: