Saturday, October 6, 2007

کارگران نیشکر هفت تپه، تصمیم به ادامه اعتصاب گرفتند

اطلاعیه شماره ٨

نمایندگاه کارگران مدیر عامل را وادار به پاسخگوئی به مجمع عمومی کردند
کارگران خواهان انحلال شورای اسلامی هستند

شنبه ١٤ مهرماه
در اطلاعیه روز جمعه به اطلاع رساندیم که کارگران نیشکر هفت تپه قرار است بدنبال مذاکره ای که صبح شنبه برگزار میشود درمورد ادامه مبارزه تصمیم گیری کنند. قرار بود امروز نمایندگان کارگران با مدیر عامل، نماینده مجلس اسلامی از شوش و کارفرما مذاکره کنند. نمایندگان کارگران به یعقوب شفیق مدیر عامل شرکت اعلام کردند که تنها در جمع کارگران حاضر به مذاکره هستند. مدیر عامل علیرغم میلش پذیرفت در جمع کارگران حضور یابد. لازم به توضیح است که از طرف جبهه مقابل کارگران بجز مدیرعامل فرد دیگری برای مذاکره حضور نداشت.

مدیر عامل صریحا اعلام کرد که کاری از دستش ساخته نیست، پولی در کار نیست و دوماه باقیمانده حقوق کارگران و مزایا و بن دو ساله پرداخت نمیشود. با اینهمه تهدید کرد که علیرغم اینکه دستمزدتان را نمیدهیم اگر بر سر کار حاضر نشوید غیبت میزنیم. کارگران یک صدا اعلام کردند اعتصاب ادامه دارد.

و بدین ترتیب اعصتاب ٤٠٠٠ کارگر نیشکر هفت تپه ادامه یافت. کارگران در مجمع عمومی امروز تصمیم گرفتند که جلو خروج کامیونهای شکر را سد کنند. نکنه حائز اهمیت دیگر این است که کارگران نیشکر در طول اعتراضات خود شورای اسلامی را شدیدا منزوی کرده اند و خواهان انحلال رسمی آن هستند. کارگران به تجربه دریافته اند که شورای اسلامی درکنار دولت و کارفرما و مانع گسترش مبارزه کارگران است.

طبق گزارشی که به حزب رسیده است، چنان فضای همبستگی با کارگران در میان مردم شهرهای اطراف کارخانه بالا گرفته که حتی مومنینی که در راهپیمائی قدس در شوش دانیال شرکت کردند نیز شعار دادند حقوق کارگران هفت تپه پرداخت باید گردد!

حزب کمونیست کارگری قاطعانه از اعتصاب و مبارزه کارگران نیشکر هفت تپه حمایت میکند. و از همه مردم شهرهای خوزستان میخواهد فعالانه از کارگران حمایت کنند. هر تهدید و هرمورد دستگیری کارگران باید به تعطیلی شهر کشیده شود. هیچ مرجع و مقامی نباید جرات کند دست روی کارگران و مردم بلند کند. حزب کارگران را به برپائی هرروزه مجمع عمومی فرامیخواند. حزب همچنین بار دیگر بر حضور همسران و سایر اعضای بزرگسال خانواده های کارگران در تجمعات اعتراضی تاکید میکند و آنرا فاکتور مهمی در پیروزی مبارزه کارگران میداند.

زنده باد همبستگی مبارزاتی میان کارگران و بخشهای مختلف مردم
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٤ مهرماه ١٣٨٦، ٦ اکتبر ٢٠٠٧

No comments: