Friday, October 5, 2007

تهدید ١٢٠٠٠ کارگر کشت و صنعت موثر واقع شد

تهدید به اعتصاب کارگران کشت و صنعت کارون شوشتر، دولت و مدیریت را وادار به عقب نشینی کرد. بر اساس خبری که به حزب کمونیست کارگری رسیده است، بدنبال تهدید به اعتصاب ١٢٠٠٠ کارگر شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر در روز دوشنبه ٩ مهرماه، مدیر عامل شرکت که در تهران بسر میبرد روز سه شنبه ١٠ مهرماه یعنی یک روز قبل از پایان التیماتوم کارگران، سراسیمه خود را به شرکت رساند تا خبر پرداخت حقوق را به کارگران اعلام کند. با رسیدن او به شرکت، کارگران با اعتراض از او استقبال کردند، مدیر عامل به کارگران گفت که موفق شده است از تهران پول تهیه کند و روز پنجشنبه حقوق کارگران را پرداخت میکند. بنا به همین خبر روز چهارشنبه ١١ مهرماه ماه حسابداری شرکت به مراجعین معترض اعلام کرد که نوار حقوق آماده شده و بانک هم در حال واریز حقوق کارگران به حسابشان میباشد. بنا به گفته یکی از کارگران این شرکت احتمال دارد از روز جمعه و یا شنبه پرداخت یک ماه حقوق معوقه آغاز شود.

هرچند نفس وعده پرداخت فوری حقوقها درست یک روز پس از تهدید به اعتصاب یک عقب نشینی برای مدیریت و دولت در برابر کارگران محسوب میشود، با اینهمه باید دید که آیا واقعا پرداخت همین یک ماه عملی میشود؟ کارگران اما دوماه حقوق مرداد و شهریور را طلب دارند و خواهان پرداخت فوری همه طلب های خود هستند. آنچه مسلم است تهدید ١٢٠٠٠ کارگر کشت و صنعت آنهم همزمان با اعتصاب ٤٠٠٠ کارگر نیشکر هفت تپه، چنان وحشتی در دل مقامات ریز و درشت رژیم و کارفرما و مدیریت انداخته است که زمینه مناسبی برای عقب راندن آنها و نقد کردن حقوقها فراهم شده است. کارگران باید از این فرصت برای تحمیل همه خواستهای خود بخوبی استفاده کنند.

حزب کارگران کشت و صنعت کارون را به اتحاد هرچه بیشتر و ایجاد آمادگی برای تحمیل کلیه خواستهای خود به کارفرما و دولت فرامیخواند. حزب همچنین کارگران کشت و صنعت را به حمایت از کارگران نیشکر هفت تپه فرامیخواند.

زنده باد اتحاد، زنده باد همبستگی
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٢ شهریور ١٣٨٦، ٤ اکتبر ٢٠٠٧

No comments: