Sunday, October 14, 2007

کارگران شاهو در تجمع خود اعلام کردند بخشنامه افزایش ساعات کار را اجرا نخواهند کرد

کارگران شاهو طبق اعلام قبلی روز پنج شنبه مورخه 19/7/86 در اعتراض به عدم بازنشست کردن 25 نفر از همکاران خود ساعت 9 صبح در مقابل اداره تامین اجتماعی سنندج تجمع کرده و سپس از ساعت ده صبح در اعتراض به افزایش ساعت کار در کارخانه شاهو تا ساعت 12 ظهر در مقابل اداره کار سنندج تجمع کردند. در این تجمع که همه کارگران کارخانه شاهو در آن شرکت داشتند مذاکرات فی ما بین آنان، اداره تامین اجتماعی و اداره کار سنندج نتیجه ای نداد.
اداره تامین اجتماعی سنندج علیرغم رسیدن موعد بازنشستگی 25 نفر از کارگران شاهو بدلیل بدهی کارخانه به این اداره، از بازنشست کردن این کارگران خودداری میکند و امروز به کارگران اعلام نمود که روز یکشنبه مورخه 21/7/86 نماینده هایی را جهت ادامه مذاکرات به آن اداره بفرستند. از سوی دیگر بدنبال تجمع کارگران شاهو در مقابل اداره کار سنندج مسئولین این اداره به کارگران اعلام کردند که کارفرما میتواند با توافق نسبت به افزایش ساعت کار در کارخانه اقدام نماید و به کارگران پیشنهاد دادند برای حصول توافق با کارفرما، افزایش ساعت کار را بمدت نیم ساعت بپذیرند اما کارگران اعلام نمودند حاضر نیستند حتی یک دقیقه افزایش ساعت کار را نیز بپذیرند.
بدنبال این وضعیت و مقاومت کارگران شاهو در برابر افزایش ساعت کار، از سویی قرار بر این شد تا آقای عباسی رئیس اداره روابط کار سنندج روز یکشنبه برای ادامه مذاکرات به کارخانه بیاید و از سوی دیگر مدیریت کارخانه اعلام نمود از روز یکشنبه مورخه 21/7/86 سرویس رفت و برگشت کارگران را بر اساس بخشنامه افزایش ساعات کار سامان دهی خواهد کرد. اما کارگران اعلام کردند از اجرای بخشنامه افزایش ساعات کار خودداری کرده و روز یکشنبه راس ساعت 8 صبح طبق معمول بر سر کارهای خود حاضر خواهند شد.
اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار 19/7/1386
www.ettehade.com

No comments: