Tuesday, October 2, 2007

١٢٠٠٠ کارگر کشت و صنعت کارون شوشتر تهدید به اعتصاب کردند

بنا به خبر رسیده به حزب کمونیست کارگری، ١٢٠٠٠ کارگر شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر در اعتراض به عدم پرداخت حقوق های خود تهدید کرده اند در صورتیکه تا روز چهارشنبه ١١ مهرماه دستمزدهای آنها پرداخت نشود، دست به اعتصاب خواهند زد.

کارگران حقوق ماههای مرداد و شهریور را طلبکارند و بدین منظور در روزهای اخیر بطور مرتب به کارگزینی، حسابداری و دفتر مرکزی شرکت مراجعه کرده اند ولی تا کنون نتیجه ای نگرفته اند. امروز ٩ مهرماه جمعی از فعالین کارگری از قسمت های مختلف شرکت منجمله قسمت کارخانه و تجهیزات مکانیکی به دفتر شرکت مراجعه کرده و به مسئولین اعلام کردند که بیش از این تحمل نخواهند کرد و در صورتیکه تا پایان روز چهارشنبه یازدهم مهرماه دستمزد های معوقه پرداخت نشود دست به اعتصاب گسترده خواهند زد.

مدیریت شرکت برای کاهش فشار کارگران و سر دواندن آنها شایعه کرده است که برای آوردن پول به تهران رفته است اما کارگران مدتها است این ترفندها را میشناسند و فریب آنرا نمیخورند. عدم پرداخت دستمزدهای ناچیز کارگران و بالا کشیدن آن توسط کارفرما و مدیران، شرایط زندگی خانواده های کارگری را بیش از پیش غیرقابل تحمل کرده است. اعتصاب و اعتراض در مقابل این شرایط تنها راهی است که مقابل کارگر قرار میگیرد.

تهدید به اعتصاب از سوی ١٢٠٠٠ کارگر شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر در شرایطی که بیش از ٤٠٠٠ کارگر نیشکر هفت تپه در اعتصاب و اعتراض به سر میبرند، و در شرایطی که ٢٣٠ کارگر کاغذسازی شوشتر نیز برای بازگشت به کار و دریافت شش ماه دستمزد معوقه و دیگر خواستهای خود در حال اعتراض هستند، از هرنظر حائز اهمیت است. حزب کمونیست کارگری از خواستهای بحق کارگران حمایت میکند و بر ضرورت اتحاد هرچه مستحکم تر و همبستگی هرچه گسترده تر تاکید میکند. حزب بویژه از مردم زحمتکش و آزادیخواه در شوشتر و شهرهای اطراف میخواهد که بهرطریق ممکن از مبارزه کارگران قاطعانه حمایت کنند و آنها را در مقابل مدیریت و کارفرما و در مقابل دولت و ادارات و نیروهای سرکوبش تنها نگذارند.

زنده باد اتحاد و همبستگی
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٩ شهریور ١٣٨٦، ١ اکتبر ٢٠٠٧

No comments: