Monday, October 8, 2007

دهمین روز اعتصاب در نیشکر هفت تپه

اطلاعیه شماره ١٠

دوشنبه ١٥ مهرماه
اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه وارد دهمین روز خود شد. صبح امروز کارگران در مقابل دفتر مدیریت شرکت تجمع کردند و بر خواست های خود پافشاری نمودند. مذاکره ای که قرار بود امروز صورت بگیرد انجام نشد و کارگران با صدور بیانیه ای بر خواستهای فوری خود تاکید کردند:

­ پرداخت کلیه مطالبات معوقه و همچنین پرداخت بموقع حقوق و مزاياي کارکنان
­ اجراي طرح کارهاي سخت و زيان آور
­ اجراي طبقه بندي مشاغل
­ برکناري مديران نالايق
­ اجرای نظام هماهنگ دستمزدها
کارگران و کارکناني که بيش از بيست سال سابقه کار دارند تقاضا دارند که براساس ٥٠ درصد سنوات و ٥٠ درصد به عهده شرکت، بازنشسته شوند.

کارگران مصممانه اعلام کرده اند وعده های توخالی مقامات و مسئولین را نمیپذیرند و تا به کلیه خواست های خود نرسند دست از اعتصاب برنخواهند داشت. در اطلاعیه روز قبل اطلاع دادیم با توافق عمومی کارگران، هزار نفر کارگر بخش کشاورزی این شرکت از دیروز برای آبیاری زمینها سر کار رفتند اما کارگران اعلام کرده اند از فردا آنها نیز دست از کار خواهند کشید و هرچهار نفر دست به تجعات اعتراضی خواهند زد.

حزب کمونیست کارگری کارگران را به برپائی هرروزه مجمع عمومی فرامیخواند. مجمع عمومی مهمترین ظرف ایجاد اتحاد میان کارگران، خنثی کردن توطئه ها و تهدیدها، و مهمترین ابزار دخالت توده کارگر در تصمیم گیری بر سر مبارزه و خواستهای خود میباشد. مجمع عمومی پایه و اساس هر تشکل واقعا کارگری است. این حق کارگران است که آزادانه و در ساعات کاری بتوانند مرتبا مجمع عمومی خود را تشکیل دهند و درمورد مسائل و مشکلات و راه حل ها به بحث و تبادل نظر بنشینند و بطور جمعی تصمیم گیری کنند. این فاکتور مهمی در تحکیم اتحاد میان کارگران و متشکل شدن کارگران است.

زنده باد همبستگی مبارزاتی میان کارگران و بخشهای مختلف مردم
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٦ مهرماه ١٣٨٦، ٨ اکتبر ٢٠٠٧

No comments: