Monday, October 8, 2007

كارگران كاغذ سازی شوشتر خواهان رسیدگی فوری به مطالبات خود هستند

اطلاعيه شماره ٤

قبلا به اطلاع رساندیم که کارگران کاغذسازی شوشتر روز سوم مهر دست به تجمع اعتراضی زدند و خواهان رسیدگی فوری به خواستهای خود یعنی شش ماه حقوق معوقه، بازگشت به کار و تمدید بیمه های درمانی شدند. در تجمع روز سوم نیروهای سرکوب با ٢٠ خودرو نظامی و اتوبوسی برای دستگیری کارگران در محل حضور یافتند تا کارگران را سرکوب و دستگیر کنند. تعدادی از کارگران با اسپری فلفل از ناحیه چشم و تنفس آسیب دیدند و بستری شدند و تعدادی از فعالین کارگری دستگیرشدند که با مقاومت کارگران آزاد شدند. روز چهارم مهرماه نیز کارگران در حال گردآمدن در ترمینال بودند تا خود را به فرمانداری شوشتر برسانند اما با وعده های مسئولین مبنی بر رسیدگی به خواستهایشان موقتا دست از تجمع اعتراضی برداشتند.

روشن بود که این وعده ها برای سردواندن کارگران و فرسوده کردن آنها است و کارگران نیز اعتمادی به این وعده ها نداشتند و با نارضاتی و بدلیل سرکوب روز قبل از تجمع خودداری کردند و به انتظار رسیدگی به خواستهای خود نشستند. اما با گذشت زمان بیشتر معلوم شد که کارفرما که اکنون در دوبی زندگی میکند و کارخانه را رها کرده است و استانداری و فرمانداری قرار نیست به خواستهای کارگران رسیدگی کنند.

اما فضای اعتراض در میان کارگران کاغذسازی همچنان بالا است و کارگران میگویند نمیتوانیم خواستهای خود را رها کنیم و اینقدر اعتراض میکنیم تا مسئولین را مجبور به پرداخت دستمزدها و رسیدگی به سایر خواستهای خود کنیم.

شش ماه حقوقی که از کارگران کاغذسازی بالا کشیده شده باید فورا پرداخت شود. کارگران باید به سر کار خود بازگردند و بیمه های درمانی آنها تمدید شود. حزب از مطالبات بحق کارگران کاغذسازی شوشتر حمایت میکند و سایر مراکز کارگری بویژه کارگران هفت تپه و کشت و صنعت را به حمایت فعال از مطالبات کارگران کاغذسازی فرامیخواند.


مرگ بر جمهوري اسلامي
آزادي برابري حكومت كارگري
حزب كمونيست كارگري ايران
٧ اکتبر ٢٠٠٧، ١٥ مهرماه ١٣٨٦

No comments: