Tuesday, October 16, 2007

اقدام جالب کارگران عسلویه علیه مجازات اعدام و در دفاع از کارگران هفت تپه

طبق گزارشی که به حزب کمونیست کارگری ارسال شده است، تعدادی از کارگران عسلویه به مناسبت ١٠ اکتبر روز جهانی علیه اعدام دست به ابتکار جالبی زدند و پلاکاردهائی که روی آنها نوشته شده است:
اعدام نه، روز ١٠ اکتبر برابر با ١٨ مهر روز جهانی علیه اعدام در برخی نکات شهرک عسلویه نصب کرده اند. کارگران عسلویه در روز ٧ سپتامبر (١٦ شهریور) نیز چند پلاکارد با شعار: نه به اعدام، زندان و شکنجه برای ١٣ کارگر سنندج نه در مسیر جاده عسلویه­ نخل تقی نصب کردند که پس از ١٠ ساعت توسط نیروهای رژیم برچیده شد.

کارگران عسلویه همچنین پلاکاردی در دفاع از کارگران نیشکر هفت تپه در سه نقطه این شهرک نصب کرده و با اعتصاب کارگران نیشکر اعلام همبستگی کرده اند.

حزب کمونیست کارگری اقدامات کارگران عسلویه علیه احکام و مجازات اعدام و در دفاع از مبارزه کارگران نیشکر هقت تپه را پاس میدارد و دست فعالین این حرکت را میفشارد. فعالین این حرکت در واقع خواست و نظر هزاران کارگر عسلویه را با این ابتکار به نمایش گذاشتند و بدینطریق همراه با هزاران آزادیخواه دیگر در داخل کشور و در سطح جهان روز جهانی علیه اعدام را گرامی داشتند و به همبستگی با کارگران نیشکر پیوستند.



حزب کمونیست کارگری ایران
١٤ اکتبر ٢٠٠٧، ٢٢ مهرماه ١٣٨٦

No comments: