Wednesday, October 31, 2007

بیانیه تعدادي از كارگران شاغل در كارخانجات

از : تعدادي از كارگران شاغل در كارخانجات ماشين سازي تبريز ، تراكتور سازي تبريز ، پالايشگاه تبريز ، پتروشيمي تبريز و كارخانه سيمان صوفيان تبريز
به : همه سازمانها و احزاب کارگری و انساندوست در جهان

ما کارگران کارخانجات مجتمع های صنعتی مذکور بالا :

1 – ترور مجید حمیدی فعال کارگری در سنندج را محکوم میکنیم و خواستار دستگیری و معرفی آمرین و عاملین این جنایت آشکار به مردم هستیم .

2 – از مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه و کاغذ سازی کارون حمایت میکنیم . دستگیری و آزار و اذیت رهبران مبارزات این کارگران را محکوم میکنیم و از کارگران سایر مراکز کارگری هم میخواهیم که از این اعتراض و مبارزه حمایت کنند .

3 – از مبارزات دانشجویان در شهر های مختلف ، بویژه مبارزات دانشجویان دانشگاه امیر کبیر حمایت میکنیم و زندانی کردن رهبران این مبارزه را محکوم کرده و خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی و از جمله رهبران اعتراضات این دانشگاه ، بنامهای احمد قصابان ، مجید توکلی و احسان منصوری هستیم .

4 – نسبت به شرایط اقتصادی ضد انسانی موجود که نتیجه عملکرد سیستم سرمایه داری علیه کارگران و زحمتکشان جامعه است ، اعتراض داشته و خواهان افزایش دستمزدها به سطح یک میلیون تومان هستیم و امروز یک زندگی ساده خانواده 5 نفره کارگری در ایران با این مبلغ فقط حداقل خواهد بود . گواه ما گرانی بی حد و حصر تمامی مایحتاج اولیه زندگی در ایران امروز است . از سایر کارگران در سراسر ایران میخواهیم که با این خوایت بحق هم صدا شوند . داشتن زندگی شرافتمندانه حق همه کارگران است
5 – به اوضاع و احوال ناشی از تبلیغات جنگی دولت جمهوری اسلامی و سرمایه داری جهان غرب برهبری امریکا بر علیه همدیگر و ایجاد فضای جنگی در عرصه بین المللی و تاثیرات مخرب آن بر جامعه ایران اعتراض داریم . کارگران بیش از سایر بخشهای جامعه از چنین فضائی آسیب میبینند . افزایش فشار اقتصادی ، نا امنی شغلی ، گرانی و تورم ، تبعاتی است که زندگی کارگان را بیش از پیش به سیاهی و تباهی میکشاند . ما کارگران خواهان صلح و آزادی هستیم و از همه کارگان نیز میخواهیم که دوش بدوش بشریت متمدن جهان به هر دو طرف این کشمکش اعتراض کنند .

7/8/86

No comments: