Wednesday, October 17, 2007

اتحادیه کارگری "اتحاد" انگلستان از کارگران ایران حمایت کرد

استیو پریلی دبیر شاخه کینگستون وحومه (1406) اتحادیه کارگری "اتحاد" انگلستان با ارسال نا مه ای به مقامات جمهوری اسلامی ایران، نسبت به دستگیری فعالین کارگری توسط جمهوری اسلامی ابراز انزجار کرد و خواستار آزادی کارگران زندانی شد. او در این نامه از وضعیت جسمی محمود صالحی و منصور اسانلو ابراز نگرانی کرد و خواهان آزادی بی قید و شرط آنها و همچنین ابراهیم مددی نایب رییس سندیکای کارگران شرکت واحد گردید.

استیو پریلی همچنین به سرکوب کارگران کارخانه دولتی نیشکر هفت تپه در شوش در استان خوزستان توسط نیرو های امنیتی اشاره کرد. او نوشت : کارگران این کارخانه که تعداد شان به 5000 نفر می رسد از جمله برای دریافت دستمزد های پرداخت نشده و حق تشکل مبارزه می کنند. و اضافه میکند که بسیاری از کارگران در دیگر صنایع در نقاط مختلف کشور نیز با همین شرایط غیر قابل تحمل روبرو هستند.

او در این نامه که خطاب به احمدی نژاد نوشته شده است تاکید کرده است که احکام زندان علیه اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد ،اعضای اتحادیه کارگران بیکار و کارگران هفت تپه بی هیچ قید و شرطی لغو شود و به انوع سرکو ب حقوق کارگران که توسط دولت ایران صورت می گیرد یک باره و برای همیشه پایان داده شود.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران
17 اکتبر 2007، 25 مهر 86


ضمیمه : نامه اتحادیه کارگری "اتحاد" – شاخه کیینگستون و حومه ( 1406
حمایت اتحادیه کارگری "اتحاد" انگلستان از کارگران ایران

( نامه به محمود احمدی نژاد)
تاریخ: 11 اکتبر 2007

آقای محمود احمدی نژاد رییس جمهور ی اسلامی ایران

به نمایندگی از سوی اتحادیه کارگری "اتحاد" – شاخه کیینگستون و حومه ( 1406) به این وسیله از شما می خواهم که فعالین کارگری زندانی آقایان ابراهیم مددی،منصور اسانلو و محمود صالحی را آزاد کنید.
این شاخه از اتحادیه "اتحاد" بیش از 800 کارگر فنی ، متخصص و خدماتی را در جنوب شرقی لندن نمایندگی می کند. این شاخه به مسایل مربوط به حقوق کارگران در جهان بسیار حساس است و باور دارد که رفتار صحیح و محترمانه با کارگران نشانه ای است از یک جامعه عادلانه. خبر زندانی شدن کارگران در جمهوری اسلامی به دلیل فعالیت های که در یک جامعه منصف جزو حقوق پایه ای به شمار می آید، انزجار ما رابر انگیخته است.
این شاخه، عمیقا نگران و ضع سلامتی محمود صالحی است که از 9 آوریل 2007 تا کنون در زندان سنندج به سر می برد . این شاخه همچنین نگران سلامتی منصور اسانلو است که 10 ژوییه تا کنون در زندان است.
به اطلاع ما رسیده است که دولت شما حق تشکل را به رسمیت نمی شناسد و فعالیت های مستقل کارگران را بطور مدام سرکوب می کند. بنابراین این شاخه از دولت شما می خواهد که حق کارگران ایران برای تشکل یابی و ایجاد تشکل های مستقل و حق انان برای اعتصاب را که از حقوق به رسمیت شناخته شده جهانی است، به رسمیت بشناسد. این شاخه از شما می خواهد که که آقایان محمود صالحی ، منصور اسانلو و ابراهیم مددی را که تنها به خاطر فعالیت های کارگری زندانی شده اند فورا و بدون هیچ قید و شرط آزاد کنید.
این شاخه اتحادیه کارگری همچنین خواهان آن است که اتهامات و احکام زندان علیه دیگر فعالین کارگری از جمله اتهامات و احکام زندان علیه اعضای سندیکای کارگران شزکت واحد ،اعضای اتحادیه کارگران بیکار و کارگران هفت تپه بی هیچ قید و شرطی لغو شود. بعلاوه این شاخه خواهان است که به انوع سرکو ب حقوق کارگران که توسط دولت ایران صورت می گیرد یک باره و برای همیشه پایان داده شود.


آاقای صالحی از بنیان گذاران و نماینده سابق انجمن کارگران خباز و از فعالین شناخته شده کارگری در ایران است . او به دلیل فعالیت های کارگری، بطور ناعادلانه به یک سال زندان و سه سال حبس تعلیفی محکوم شده است. آقای صالحی در 9 آوریل 2007 بدون اطلاع قبلی دستگیرشد و بلافاصله به زندان سنندج منتقل گردید. وضع جسمی ایشان بسیار وخیم است او تنها یک کلیه دارد که آن هم فقط به اندازه 20 درصد یک کلیه سالم کار آیی دارد. با این حال اما مقامات قضایی و زندان به او اجازه نمی دهند که تحت مدوای پزشکی قرارگیرد.

منصور اسانلو رییس سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، در 10 ژوییه 2007 توسط ماموران امینیتی که لباس شخصی به تن داشتند به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و ربوده شد. او از ان زمان تا کنون در بخش 209 زندان معروف اوین بدون داشتن حق وثیقه رندانی است. اسانلو دز 19 نوامبر 2006 نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفت و سپس ربوده شد وبه زندان اوین منتقل گردید. او پس از گذراندن یک ماه در بخش 209 زندان اوین در 19 دسامبر 2006 آزاد گردید. اسانلو پیش آن نیز در 22 دسامبر سال 2005 به زندان افکنده شد و بعد از گذراندن هشت ماه در زندان، در تاریخ 9 اوت 2006 با قرار وثیقه آزاد شد. در ماه مه 2007 شعبه 14 دادگاه انقلاب تهران منصور اسانلو را به 5 سال محکوم کرد، اما وکیل او تقاضای تجدید نظر در حکم را کرده است که تا کنون به ان پاسخ داده نشده است .

همچنین ابراهیم مددی نایب رییس سندیکای کارگران شرکت واحد، از 9 اوت 2007 تا کنون در زندان به سر می برد اتهام او از جمله این است: " تبلیغ علیه نظام و توطئه و تجمع به قصد به مخاطره انداختن امنیت ملی". تعداد دیگری ازاعضای سندیکا نیز مورد اذیت و ازار قرار گرفته و از کار برکنار شده اند . افزون بر این ها مقامات قضایی 13 نفر از اعضا و فعالین اتحادیه کارگران اخراجی و بیکار را که در مراسم روز اول ماه مه 2007 در سنندج شرکت کرده بودند، به زندان و شلاق محکوم کرده اند.

بعلاوه هزاران کارگر کارخانه دولتی نیشکر هفت تپه در شوش در استان خوزستان از 29 سپتامبر تا کنون در اعتصاب به سر می برند. این کارگران توسط نیرو های امنیتی تحت سرکوب قرار گرفته اند. تعداد زیادی از کارگران اعتصابی مورد ضرب وشتم و تهدید قرار گرفته اند و عده ای از آنان باز داشت شده اند. کارگران این کارخانه که تعداد شان به 5000 نفر می رسد از جمله برای دریافت دستمزد های پرداخت نشده و حق تشکل مبارزه می کنند.
بسیاری از کارگران در دیگر صنایع در نقاط مختلف کشور نیز با همین شرایط غیر قابل تحمل روبرو هستند.

با احترام
استیو پریلی دبیر شاخه کینگستون وحومه (1406) اتحادیه کارگری "اتحاد"

رونوشت به:

آیت اله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران
آیت اله محمود هاشمی شاهرودی ریییس قوه قضاییه

No comments: