Wednesday, October 3, 2007

تجمعات اعتراضی کارگران هفت تپه با قدرت ادامه دارد

اطلاعیه شماره ٤
تجمعات اعتراضی کارگران هفت تپه با قدرت ادامه دارد
کارگران قند نیشکر نیز به تجمع کارگران نیشکر هفت تپه پیوستند
کارگران از کانال جدید قدردانی کردند


اعتصاب و تجمعات اعتراضی کارگران نیشکر هفت تپه با قدرت ادامه دارد. امروز سه شنبه ١٠ مهر تمامی کارگران کارخانه یعنی ٤٠٠٠ نفر در دو تجمع اعتراضی شرکت کردند و بر رسیدگی فوری به خواستهای خود پافشاری کردند. کارگران اعلام کردند که تهدیدها و دستگیری ها مانع ادامه حرکتشان نخواهد بود.

تجمع کارگران که از روز شنبه ٧ مهرماه توسط ٣٠٠ نفر از کارگران شروع شده بود در روزهای بعد به ٦٠٠ نفر، ١٠٠٠ نفر و امروز به ٤٠٠٠ نفر رسید. و این در حالی است که در تجمع روز دوشنبه فرماندار کارگران را مورد تهدید قرار داده بود و گفته میشود که از شهرهای دیگر نیروهای کمکی برای سرکوب کارگران به منطقه آورده شده است.

حدود ٢٠٠٠ نفر از کارگران امروز در مقابل فرمانداری شوش تجمع کردند و ٢٠٠٠ نفر دیگر بدلیل ناتوانی از تامین هزینه رفت و آمد به شوش، در مقابل کارخانه دست به تجمع زدند. کارگران شعار دادند و خواهان پاسخ فوری به همه مطالبات خود شدند. طبق گزارشی که جمعی از کارگران هفت تپه برای حزب کمونیست کارگری ارسال کرده اند، در طول اين حرکت نیروهای گارد ویژه و نیروی انتظامی و اطلاعاتی کارگران را در محاصرۀ خود داشتند. در روزهای گذشته نیز کارگران معترض از سوي وزارت اطلاعات مورد تهديد قرار گرفته اند. سرگرد ملکي پور و سرگرد علي کرم خسروپور از جمله مزدورانی هستند که همراه با وزارت اطلاعات و مدیریت کارخانه، کارگران و فعالین اعتصاب را مورد تهدید قرار میدهند.

کارگران تعدادی از عوامل رژیم را، که برای ترساندن کارگران از عواقب تجمع و اعتراض، مشغول عکس گرفتن و فیلمبرداری از کارگران بودند از صفوف خود بیرون کردند. تعدادی از عوامل کارفرما نیز که در صفوف کارگران قصد ایجاد تفرقه داشتند، مورد انزجار کارگران قرار گرفتند و توطئه کارفرما و حکومت اسلامی کارفرماها به جائی نرسید.

در طول راه ٢٥ کارگر کارخانه قند نیشکر به نشانه همبستگی، به کارگران نیشکر پیوستند و کارگران شعار دادند "هفت تپه، قند دزفول پیوندتان مبارک"، و از اين صحنه باشکوه همبستگی فیلمبرداری کردند. مردمی که در مسیر شاهد راهپیمائی کارگران بودند نیز به گرمی از مبارزه کارگران هفت تپه استقبال و با آنها اعلام همبستگی می کردند.

اطلاعيه اي توسط مدیریت در میان مردم شوش توزیع شده که مشکل کارگران هفت تپه امروز يا فردا رفع خواهد شد. این بخشی از اقدام حکومت برای آرام نگهداشتن مردم کارگر و زحمتکش در این شهر است که مملو از فضای همبستگی با کارگران اعتصابی است.
در پایان تجمع روز سه شنبه که تا ساعت ١١ صبح طول کشید کارگران اعلام کردند که فردا چهارشنبه نیز به اعتصاب و تجمع خود ادامه خواهند داد. کارگران همچنین اعلام کردند که اعضای خانواده های آنها در تجمعات بعدی شرکت خواهند کرد.

درمقابل تهدیدات مدیریت و اطلاعات و فرماندار، فضای میان کارگران حاکی از روحیه اعتراضی بالا، اتحاد بالا، و عزم محکم برای تداوم اعتصاب و تجمع بود. در جمع های کارگران بحث از این بود که کوتاه نمی آئیم، همه جهان و همه شبکه های تلویزیونی را از مبارزه خود مطلع خواهیم کرد، از کانال جدید بخاطر اختصاص بخشی از برنامه های روزانه خود به مبارزه کارگران هفت تپه تشکر میکنیم، و به اعتراضمان ادامه خواهیم داد. لازم به توضیح است که در روزهای گذشته، کارگرانی که مستقیما به ماهواره دسترسی ندارند به خانه همکاران خود میروند و دسته جمعی برنامه های تلویزیونی را نگاه میکنند. این برنامه ها همچنین ضبط شده و از طریق تلفن موبیل به دیگران ارسال میشود.

حزب کمونیست کارگری، کارگران نیشکر هفت تپه را به اتحاد هرچه بیشتر برای تداوم اعتراض بحق خود فرامیخواند. حزب اکیدا خانواده های کارگران را به شرکت در همه تجمعاتی که این روزها برگزار میشود فرامیخواند. حقوق کارگران تنها با حرکت قدرتمند و اجتماعات هرچه گسترده تر آنها به نتیجه میرسد. حضور خانواده ها زمینه را برای پیوستن کل مردم شهر بسرعت فراهم میکند و رژیم و کارفرما را مجبور به عقب نشینی میکند.

حزب مردم شوش و سایر شهرهای اطراف را به پیوستن به تجمع کارگران، به کمک مالی به صندوق همبستگی کارگران و حمایت همه جانبه از آنها فرامیخواند.

حزب به کارگران قند نیشکر بخاطر همبستگی با کارگران نیشکر و پیوستن به صفوف آنها درود میفرستد و از کارگران کاغذسازی، کارگران خوراک دام و دستمال کاغذی حریر و سایر مراکز کارگری و مردم آزادیخواه در شهرهای خوزستان میخواهد که مانند کارگران قند نیشکر به صفوف کارگران نیشکر هفت تپه بپیوندند و به هرشکل که میتوانند از آنها حمایت کنند. فضای همبستگی با کارگران اعتصابی را باید در همه شهرهای خوزستان و در سراسر کشور گسترش داد.

حزب کمونیست کارگری همچنین به ١٢٠٠٠ کارگر کشت و صنعت کارون که همزمان با اعتصاب کارگران نیشکر، تهدید به اعتصاب کردند درود میفرستد و این حرکت را بهترین نوع همبستگی و تقویت مبارزه کارگران نیشکر هفت تپه میداند.

زنده باد همبستگی مبارزاتی میان کارگران و بخشهای مختلف مردم
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٠ مهرماه ١٣٨٦، ٢ اکتبر ٢٠٠٧

No comments: