Sunday, October 21, 2007

کارگران نیشکر با خواست آزادی فوری فريدون نيكوفر دست به تجمع زدند

+اطلاعیه شماره ١٦

در اطلاعیه قبل به اطلاع رساندیم که وزارت اطلاعات پنجشنبه شب فریدون نیکوفر را احضار کرد و کارگران بلافاصله با شنیدن خبر اعلام کردند که چنانچه فریدون تا ٦ صبح آزاد نشود دست به تحصن خواهند زد. وزارت اطلاعات درمقابل التیماتوم کارگران مجبور به آزادی فریدون نیکوفر شد. اما از او خواسته شد که صبح شنبه به وزارت اطلاعات مراجعه کند. کارگران اینبار نیز بلافاصله در ساعت هشت و نيم صبح امروز شنبه در مقابل دفتر مديريت دست به تجمع زدند تا اعتراض خود را اعلام کنند و به مدیریت اخطار بدهند. مدیر در کارخانه نبود و کارگران به معاون مدیر اخطار کردند که فریدون فورا باید آزاد شود و این فوری ترین خواست ما و مقدم بر هر خواست دیگری است. کارگران متحد و یکپارچه اعلام کردند که اگر همکارشان تا يکساعت ديگر آزاد نشود و به ميان کارگران برنگردد٬ تمامي ٤٠٠٠ کارگر دست به تجمع خواهند زد. کارگران اعلام کردند که ما اعتصاب کردیم و حق خود را خواستیم. جرمی مرتکب نشده ایم و اجازه نمیدهیم هرروز یکی از ما مورد تهدید قرار گیرد و به وزارت اطلاعات احضار شود. ما این وضع را تحمل نمیکنیم. در ساعت دو و نیم بعدازظهر مدیریت کارخانه به کارگران اطلاع داد که همکارشان آزاد شده است. کارگران جهت اطمینان از صحت خبر به منزل فريدون نيکوفر مراجعه کردند اما متوجه شدند که مدیریت کارخانه به آنها دروغ گفته است. کارگران بار دیگر با مديريت تماس گرفته و اعلام کردند که فريدون نيکوفر آزاد نشده و اگر تا شب آزاد نشود فردا یکشنبه تمام کارگران متحدانه دست به اعتصاب خواهند زد. کارگران اين شرکت بيتابانه منتظر آزادي فريدون نيکوفر هستند.

طبق گزارشی که يکي از کارگران نیشکر به حزب ارسال کرده است، دو نفر از عوامل کارفرما و اطلاعات علیه رهبران و فعالین اعتصاب به اداره اطلاعات شوشتر گزارش داده اند. اين مساله نفرت کارگران را برانگیخته است. کارگران آنها را شناسائی کرده و اخطار کرده اند که اگر اين افراد به عمل جاسوسي خود ادامه دهند با عکس العمل ٤٠٠٠ کارگر روبرو خواهند شد و اسامي آنها بعنوان جاسوسان اطلاعات به همه جا اعلام خواهد شد. لازم به توضیح است که وزارت اطلاعات فشار بر فعالین کارگری را تشدید کرده و برخی دیگر از فعالین کارگری را نیز احضار کرده است.

حزب کمونیست کارگری اذیت و آزار و احضار فعالین اعتصاب هفت تپه را شدیدا محکوم میکند و همه کارگران نیشکر را فرامیخواند که همچنان متحدانه درمقابل این سرکوبگری ها بایستند و اجازه ندهند که هیچکدام از کارگران مورد بازداشت و توهین و تهدید قرار گیرند. فریدون نیکوفر فورا و بی قید و شرط باید آزاد شود. اعتصاب حق مسلم کارگر است. حزب کارگران را به تداوم تلاش برای برپائی مجمع عمومی منظم در کارخانه فرامیخواند. تشکیل منظم مجمع عمومی یکی از مهمترین اقدامات کارگران برای مقابله با تهدید و توطئه و ایجاد ارعاب و تفرقه در میان کارگران و ابزار مهم مبارزه آنها است. حزب با تمام قوا در کنار کارگران هفت تپه ایستاده و از همه مطالبات بحق آنها پشتیبانی میکند و از همه کارگران بویژه مراکز کارگری در منطقه از جمله کاغذ سازی و کشت و صنعت کارون میخواهد که فعالانه از همکاران خود در نیشکر هفت تپه حمایت کنند.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد اتحاد کارگران نیشکر هفت تپه
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب كمونيست كارگري ايران
٢٨ مهر ١٣٨٦ - ٢٠ اكتبر ٢٠٠٧

No comments: