Saturday, October 20, 2007

ترور مجید حمیدی از فعالین کارگری در شهر سنندج را محکوم کنيد

به سازمان هاي کارگري و سازمانهای مدافع حقوق انسان در سراسر جهان


به اطلاع میرسانیم که روز ١٨ اکتبر ٢٠٠٧ ساعت ٩ صبح مجید حمیدی فعال کارگری در سنندج مورد سوء قصد سه مسلح موتور سوار که صورت خود را با نقاب پوشانده بودند قرار گرفت و هفت گلوله بطرف او شلیک شد که بیشتر گلوله ها به بازوی راست وی و یکی از آنها به گردن وی اصابت میکند. مجيد حميدي بلافاصله توسط مردم به بيمارستان شهر سنندج منتقل شد اما چون حال او وخیم بود او را به بيمارستان "امیراعلم " در تهران انتقال دادند.

سوء قصد به جان مجيدحميدي٬ جنايتي ديگر از نوع قتل هاي زنجيره اي و توطئه جديدی در قبال فعالين کارگري است. رژیم که با سرکوب و دستگیری و احکام شلاق و زندان برای فعالین کارگری و دانشجوئی و سرکوب گسترده زنان قادر نشد جامعه را مرعوب کند، به حربه جدیدی برای مرعوب کردن فعالین کارگری روی آورده و باید با عکس العمل فوری و گسترده مردم در سراسر جهان مواجه شود تا جرات تداوم این سیاست رذیلانه را نداشته باشد.

لازمست يادآورشويم که هم اکنون فشار بر روي زندانيان سياسي نيز شدت يافته است و بنا به گزارشات متعدد٬ با کمال تاسف منصور اسانلو بدليل ممانعت رژيم بينايي چشم چپ خود را از دست داده است. محمود صالحي فعال سرشناس کارگری علیرغم ناراحتی شدید کلیه ماهها است در زندان است. ابراهيم مددي از فعالین سندیکای شرکت واحد نیز دو روز پيش از زندان اوين به زندان قزل حصار به نزد زندانيان عادي انتقال داده شده است. ١٣ فعال کارگری از سنندج و ٥ فعال کارگري از سقزنيز اخیرا به شلاق و زندان محکوم شده اند.

کميته همبستگي بين المللي کارگري از همه اتحاديه هاي کارگري در سراسر جهان انتظار دارد:
١­ ترور مجيد حميدي فعال کارگري در سنندج را شدیدا محکوم کنند٬
٢­ خواهان معرفی و محاکمه عاملين اين جنايت شوند٬
٣­ خواهان آزادي فوري و بدون قيد و شرط زندانیان سیاسی و از جمله محمود صالحي٬ منصور اسانلو و ابراهيم مددي و پایان دادن به اذیت و آزار فعالین کارگری شوند و با حمايت وسيع خود از فعالين کارگري در ايران توطئه هاي رژيم عليه جان فعالين کارگري در ايران را به شکست بکشانند. رهبران و فعالین کارگری بیش از هرزمان احتیاج به حمایت در سطح بین المللی دارند.

شهلا دانشفر
هماهنگ کننده کميته همبستگي بين المللي کارگري حزب کمونيست کارگري ايران
تاریخ ٢٠ اکتبر ٢٠٠٧- ٢٨ مهر ٨٦

No comments: