Thursday, October 18, 2007

حمایت از کارگران ایران در هفته همبستگی فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل


(١٥ تا ٢١ اکتبر ٢٠٠٧)


به فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل (آی تی اف)

دوستان عزيز!

مطلع شدیم که اتحادیه شما در هفته همبستگي با کارگران حمل و نقل جاده اي در جهان، که روز ١٥ اکتبر شروع و تا روز ٢١ اکتبر ادامه خواهد يافت٬ اقداماتی را در حمایت از منصور اسانلو، رئيس هيات مديره سنديکاي کارگران شرکت واحد اتوبوسراني تهران و حومه، در دستور قرار داده است. از جمله این اقدامات، راهپیمائی اعتراضی سندیکاهای کارگری در بروکسل از مقابل پارلمان اروپا تا مقابل سفارت جمهوری اسلامی ايران و همچنین زدن سنجاق هائی با عکس منصور اسانلو و شعار "منصور اسانلو را آزاد کنید" بر سینه کارگران حمل و نقل در کشورهای متعدد است.

کمیته همبستگی بین المللی کارگری این اقدام شما را ارج می نهد. این گام ارزشمند دیگری در ادامه اقدام جهانی ٩ اوت برای آزادی منصور اسانلو و محمود صالحی به فراخوان مشترک فدراسیون شما و کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری است.

همانطور که اطلاع دارید، بهمراه اسانلو ابراهيم مددي و محمود صالحي، در اسارت جمهوري اسلامي هستند. ابراهيم مددي از اعضاي هيات مديريه سنديکاي شرکت واحد است که از تاريخ ٩ اوت٬ روز اقدام جهانی در حمایت از کارگران ایران، دستگير و هم اکنون سه ماه است که در زندان است. همچنين محمود صالحي، از فعالين سرشناس کارگري در شهر سقز از شهرهاي کردستان، از هفت ماه پیش، در حالیکه نارسائی تنها کلیه اش جان وی را تهدید می کند، در اسارت جمهوري اسلامي بسر ميبرد. محمود صالحي قبلا نيز دو بار دستگير و زنداني شده است.

بعلاوه، رژيم اسلامي ايران شمار دیگری از فعالین کارگری را به زندان و شلاق محکوم کرده است: برای ١١ نفر از فعالين کارگري دستگير شده اول مه سنندج به اسامي خالد سواری، اقبال لطيفي، يدالله مرادي، طیب ملائی، فارس گویلیان، صدیق امجدی، حبیب الله کلکانی، محی الدین رجبی، طیب چتانی، صدیق صبحانی و عباس اندریاری ٩١ روز حبس و ده ضربه شلاق تعزیری حکم صادر کرده است٬ شيث اماني و صديق کريمي از رهبران کارگري در شهر سنندج را به دو سال زندان محکوم کرده است و اخيرا ٥ نفر از کارگران در شهر سقز به اسامي عطا حسيني، رحيم حسيني، کامل حکيمي، خالد بيخالي و انورحسين زاده، را به جرم شرکت در تجمع اعتراضي براي آزادي محمود صالحي به ٩١ روز زندان، ٤٠ ضربه شلاق و سه سال تعليق محکوم کرده است.

آزادی فوری و بی قید و شرط همه این فعالین کارگری در بند، لغو احکام قرون وسطائی زندان و شلاق و محکوم کردن جمهوری اسلامی بخاطر حملات وحشیانه به صفوف کارگران معترض توسط نیروهای انتظامی اش، جزو خواست های فوری کارگران در ایران است. در این هفته همبستگی با کارگران حمل و نقل جهان، جا دارد بار دیگر این خواست ها در صدر همبستگی بین المللی با کارگران ایران قرار گیرند:

١- آزادي فوري و بدون قيد و شرط سه کارگر زنداني در ايران: منصور اسانلو٬ ابراهيم مددي و محمود صالحي؛
٢- لغو احکام زندان و شلاق براي کارگران دستگیر شده اول مه سنندج و کارگران سقز و صدور چنين احکامي براي کارگران؛
٣- توقف و منع فشار و تهديد بر روي فعالين و رهبران کارگري در ايران؛
٤- محکوم کردن دخالت نيروهاي انتظامي در اعتراضات کارگري و حمله به صف اعتراضي کارگران. نمونه اخير اين دخالت در حرکت اعتراضي کارگران کاغذسازي کارون و ٤٠٠٠ کارگر نيشکر هفت تپه در همين يکماه اخير بوده است.

با تشکر
شهلا دانشفر
هماهنگ کننده کميته همبستگي بين المللي کارگري حزب کمونیست کارگری ایران

١٤ اکتبر ٢٠٠٧

No comments: