Sunday, October 7, 2007

پایان دادن به احضار و بازداشت کارگران یک خواست مهم کارگران است

اطلاعیه شماره ٩
اعتصاب در نیشکر هفت تپه ادامه دارد
کارگران ایجاد تشکل را حق خود میدانند
پایان دادن به احضار و بازداشت کارگران یک خواست مهم کارگران است


یکشنبه ١٥ مهرماه
اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه امروز وارد نهمین روز خود شد. کارگران امروز توافق کردند که کارگران بخش کشاورزي که ١٠٠٠ نفر هستند براي آبياري زمين ها به سر کار بروند تا زمینها خشک نشود و ادامه کاری کارخانه زیر سوال نرود و بدین ترتیب هزار کارگر کار را شروع کردند. اما سایر کارگران همچنان به اعتصاب ادامه میدهند.

تحت فشار اعتراض و اعتصاب، امام جمعه و فرماندار و مدیر عامل همه قول پرداخت حقوق معوقه کارگران را داده اند. امام جمعه شوش گفته است تا قبل از عيد فطر! دستمزدهای معوقه پرداخت میشود. ساعدي نماينده مجلس از شهر شوش دراینمورد در مجلس اسلامی صحبت کرده و وعده رسیدگی به خواستهای کارگران را داده است. فرماندار شهر گفته است به زودي به خواستهاي کارگران پاسخ داده ميشود و اینها همه از کارگران خواسته اند به اعتصاب پایان دهند. اما کارگران اینها را وعده سر خرمن میدانند و اعلام کرده اند که اگر این قول و قرارها بصورت کتبی و رسمی به کارگران داده نشود به اعتصاب پایان نخواهند داد و در اینصورت کارگران کشاورزی نیز مجددا وارد اعتصاب خواهند شد.

کارگران علاوه بر خواست پرداخت فوری و کامل همه مزایا و حقوق های معوقه و طبقه بندی مشاغل بر خواست های مهم زیر نیز تاکید دارند:
­ تعهد کتبی مبنی بر اینکه منبعد در روز معینی حقوق هرماه پرداخت میشود و حقوق هیچ ماهی به تعویق نمی افتد.
­ پایان دادن به اذیت و آزار و احضار و بازداشت رهبران و نمایندگان کارگران
­ کارگران بعلاوه بر ایجاد تشکل کارگری تاکید دارند و میگویند کارگران باید آزاد باشند که هرتشکلی که بخواهند ایجاد کنند.

فردا دوشنبه قرار است کارگران با فرماندار و مدیریت و کارفرما بر سر خواستهای خود به مذاکره بنشینند.

حزب کمونیست کارگری کارگران را به برپائی هرروزه مجمع عمومی فرامیخواند. مجمع عمومی مهمترین ظرف ایجاد اتحاد میان کارگران، خنثی کردن توطئه ها و تهدیدها، و مهمترین ابزار دخالت توده کارگر در تصمیم گیری بر سر مبارزه و خواستهای خود میباشد. مجمع عمومی پایه و اساس هر تشکل واقعا کارگری است. این حق کارگران است که آزادانه و در ساعات کاری بتوانند مرتبا مجمع عمومی خود را تشکیل دهند و درمورد مسائل و مشکلات و راه حل ها به بحث و تبادل نظر بنشینند و تصمیم گیری کنند. این فاکتور مهمی در تحکیم اتحاد میان کارگران و متشکل شدن کارگران است.

زنده باد همبستگی مبارزاتی میان کارگران و بخشهای مختلف مردم
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٥ مهرماه ١٣٨٦، ٧ اکتبر ٢٠٠٧

No comments: