Thursday, May 29, 2008

موضوع: اخراج جمهوری اسلامی از عضویت در سازمان جهانی کار ILO (آی ال او)

به: سازمانها و اتحادیه‌های جهانی کارگری در سراسر جهان
از : کمیته دفاع کارگران دستگیر شده مه ٨٧



همانطور که مطلع هستید جمهوری اسلامی ایران همواره به بهانه‌های واهی حقوق پایه‌ای کارگران را مورد تعرض قرار داده و آنان را دستگیر و زندانی میکند. داشتن حق تشکل و اعتصاب که یکی از دستاوردهای مبارزه طبقه کارگر است از طرف جمهوری اسلامی مورد تهدید جدی قرار گرفته و با زندان و احکام قرون وسطایی کارگران، را از این حقوق پایه‌ای بی‌بهره ساخته اند.
هر سال کارگران در ایران به خاطر برپایی روز جهانی کارگر مورد تعرض و سرکوب قرار میگیرند و رهبران آنان دستگیر و زندانی میشوند.
امسال طه آزادی و جوانمیر مرادی از رهبران کارگری و عضو اتحادیه آزاد کارگران ایران دستگیر و تا کنون در محل نامعلومی در بازداشت به سر میبرند. همچنین کارگران در ایران به خاطر اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهایشان (٤ تا ٣٠ ماه) مورد تهاجم و سرکوب و زندان قرار میگیرند.
طی سالهای گذشته و همین امسال نامه‌های اعتراضی زیادی از طرف سازمانها و اتحادیه‌های کارگری جهانی در خصوص نقض حقوق پایه‌ای کارگران به جمهوری اسلامی ارسال شده است ولی آنها اعتنایی به این اعتراضات جهانی نداشته و همچنان با کارگران معترض و اعتصابی با گلوله و باتوم و گاز اشک آور مقابله میکنند.
طی هفته‌های گذشته کارگران لاستیک سازی البرز و کارگران هفت تپه مورد حمله وحشیانه قرار گرفته اند و هنوز بعد از چندین ماه منصور اسانلو و بختیار رحیمی نیز گرفتار زندان هستند.
مقابله جمهوری اسلامی با کارگران در مقابل حق اعتصاب و داشتن تشکل نقض آشکار حقوق پایه‌ای کارگران میباشد. ما همصدا با کارگران ایران خواهان اخراج جمهوری اسلامی از سازمان جهانی کار آی ال او میباشیم.
انتظار داریم مراتب اعتراض خود را با ما و کارگران ایران اعلام نمائید.

کمیته دفاع از کارگران دستگیرشده مه ٨٧

No comments: