Thursday, May 29, 2008

نیشکر هفت تپه، بیست و پنجمین روز اعتصاب، اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه همچنان ادامه دارد، کارگران با هیچ وعده و وعیدی کوتاه نمی آیند

اعتصاب هزاران کارگر نیشکر هفت تپه همچنان ادامه دارد. کارگران هرروز در محل کارخانه حاضر میشوند و دست به تجمع میزنند و با شعار دادن بر خواست های خود تاکید میکنند. صبح روز چهارشنبه ٨ خردادماه از قول مدیریت که گفته میشود در تهران است، به کارگران وعده داده شد که حقوق معوقه آنها عصر همان روز پرداخت میشود اما کارگران شعار دادند که به این وعده وعیدها هیچ باوری ندارند و تا زمانی که خواستهایشان برآورده نشود به مبارزه خود ادامه خواهند داد. از دیروز کارگران آبیاری برای جلوگیری از خشک شدن مزارع با توافق عمومی کارگران سر کار برگشتند.

اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه، بیانگر روحیه اعتراضی و تسلیم ناپذیر کل طبقه کارگر است. دوره ای که کارگران را با تهدید و وعده و وعید مجبور به کار کنند سپری شده است. جنبش کارگری باید خود را برای اعتصابات بزرگتر و متحدانه تر، اعتصابات همزمان مراکز کارگری آماده کند.

حزب کمونیست کارگری از کلیه مراکز کارگری، از دانشجویان و معلمان و همه مردم آزادیخواه در شهرهای خوزستان و در سراسر کشور میخواهد که فعالانه از این مبارزه حمایت کنند. حزب بویژه جوانان و مردم شوش را به ایجاد کمیته های همبستگی با کارگران نیشکر و جلب حمایت از این مبارزه فرامیخواند. این اعتصاب شایسته حمایت گرم همه مردم است.

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٩ مه ٢٠٠٨، ٩ خرداد ١٣٨٧

No comments: