Friday, May 16, 2008

یازدهمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه

کارگران با خانواده های خود دست به تظاهرات زدند
كارگران التیماتوم دادند كه روز شنبه با تعداد بیشتری به خیابان میایند

اعتصاب و اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه که از روز ١٦ اردیبهشت ماه شروع شده است، روز بروز ابعاد گسترده تری بخود میگیرد. کارگران اعتصابی شش روز است دست به تجمعات اعتراضی میزنند و امروز با پیوستن تعدادی از خانواده های آنها اقدام به راهپیمائی کردند که از طرف ماموران حکومت جنایتکار اسلامی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

صبح امروز پنجشنبه بیش از ٢٠٠٠ نفر از کارگران نیشکر هفت تپه مقابل فرمانداری شهر شوش دست به تجمع زدند. بدنبال بی توجهی فرمانداری، کارگران بطور بازار شهر دست به راهپیمائی زدند و شعار دادند: "معیشت منزلت حق مسلم ما است"، "پرونده قضائی مختوم باید گردد"، "مدیر حراست اخراج باید گردد"، "کارگر هفت تپه ایم گرسنه ایم گرسنه ایم". و همسران کارگران نیشکر که در صف مقدم این تظاهرات حرکت میکردند با نشان دادن فرزندان خود شعار می دادند: "این بچه گرسنه وعده سرش نمی شه". تعدادی از مردم به صف کارگران پیوستند و مزدوران حکومت برای جلوگیری از گسترش این اعتراض ضرب و شتم کارگران را شروع کردند و حداقل پنج نفر از کارگران را مصدوم کردند.

در پایان تجمع امروز، کارگران اعلام کردند روز شنبه با تعداد بیشتری از خانواده های خود به خیابان خواهند آمد. خواستهای کارگران عبارت است از:

­­ پرداخت فوری ٢ ماه دستمزد پرداخت نشده،
­­ منع تهدید و فشار بر فعالین كارگری و احضار آنان به دادگاه،
­­ لغو تمامی پرونده هایی كه برای كارگران تشكیل شده است،
­­ بركناری مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره این شركت،
­­ بركناری رئیس حراست شركت كه نقش مستقیمی در جاسوسی و سركوب كارگران و پرونده سازی علیه فعالین كارگری در این شركت داشته است.

حزب کمونیست کارگری، سرکوب کارگران را شدیدا محکوم میکند و کارگران بخش های مختلف نیشکر را به اتحاد و پیوستن به تجمعات اعتراضی کارگران فرامیخواند. حزب مردم شهرستان شوش و کلیه خانواده های کارگران را فرامیخواند که با تمام قوا در تجمعات کارگران نیشکر هفت تپه شرکت کنند و از مبارزه آنها به هرشکل که میتوانند پشتیبانی کنند. تنها با تقویت و گسترش اعتراض میتوان حکومت اوباشان اسلامی را سر جای خود نشاند. حزب مراکز کارگری در سراسر کشور، دانشجویان و معلمان و سایر بخشهای مردم آزادیخواه را فرامیخواند از کارگران نیشکر هفت تپه قاطعانه حمایت کنند.

آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٥ مه ٢٠٠٨، ٢٦ اردیبهشت ١٣٨٧

No comments: