Tuesday, May 13, 2008

کارگران نیشکر هفت تپه تسلیم تهدیدات نمیشوند، جوانان و مردم شوش به صف کارگران پیوستند

صبح امروز ٢٢ ارديبهشت، در هفتمین روز اعتصاب، ١٥٠٠ نفر از کارگران نيشکر هفت تپه، در مقابل فرمانداری شهر شوش تجمع کردند و شروع به شعار دادن کردند: کارگر هفت تپه ايم گرسنه ايم گرسنه ایم٬ معيشت زندگی حق مسلم ماست، مدير بی لياقت استعفا استعفا، مدير بي کفايت نميخواهيم نميخواهيم، فرماندار دروغگو نميخواهيم نميخواهيم. کارگران پس از يک ساعت، به طرف بازار راهپيمايي کردند. راهپيمايي کارگران با استقبال مردم روبرو شد. تعدادی از جوانان و مردم به صف کارگران پيوستند و رانندگانی که از مقابل کارگران عبور ميکردند، با بوق زدن حمايت خود را اعلام ميکردند. کارگران هفت تپه جمع شده بودند تا علیه ندادن دستمزد و علیه تهدید و تعقیب رهبران خود اعتراض کنند و خواهان برکناری مسئولین شرکت و سرکوبگران خود شوند. نيروی انتظامی در خيابان مستفر بود و سرانجام در ساعت ١٢ ظهر کارگران را مجبور کرد به راهپیمائی پایان دهند. اما کارگران اعلام کردند که فردا با تعداد بیشتری در مقابل فرمانداری تجمع خواهند کرد و چنانچه به خواستهايشان پاسخ داده نشود٬ به اعتراضاتشان شدت بيشتری خواهند داد.

خواستهای کارگران نیشکر هفت تپه عبارتند از:
­­ پرداخت فوری ٢ ماه دستمزد پرداخت نشده،
­­ منع تهدید و فشار بر فعالین كارگری و احضار آنان به دادگاه،
­­ لغو تمامی پرونده هایی كه برای كارگران تشكیل شده است،
­­ بركناری مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره این شركت،
­­ بركناری رئیس حراست شركت كه نقش مستقیمی در جاسوسی و سركوب كارگران و پرونده سازی علیه فعالین كارگری در این شركت داشته است.

مبارزه کارگران نیشکر هفت تپه، بیانگر سرسختی و تسلیم ناپذیری طبقه کارگر درمقابل فشارها و محرومیت های اقتصادی و سیاسی تحمیل شده به اکثریت مردم است و جا دارد که کلیه مردم شوش، خانواده های کارگران و کارگران کلیه مراکز کارگری و همه مردم آزادیخواه فعالانه از آن حمایت کنند. کارگران نیشکر سنگر مستحکمی ایجاد کرده اند که باید از جانب همه مردم تقویت شود. شعار کارگران علیه گرسنگی، علیه مقامات دولتی و مسئولین شرکت، علیه تهدید و تعقیب رهبران کارگران و در دفاع از منزلت و معیشت خود، باید توسط همه مردم زحمتکش، در سراسر کشور، به اهتزاز درآید و همه جا طنین اندازد.

حزب کمونیست کارگری همه مردم شهرستان شوش و بویژه خانواده های کارگران را فرامیخواند که با تمام قوا در تجمعات کارگران نیشکر هفت تپه شرکت کنند.

حزب کمونیست کارگری ایران
١١ مه ٢٠٠٨، ٢٢ اردیبهشت ١٣٨٧

No comments: