Tuesday, May 20, 2008

دادگاه فعالین کارگران هفت تپه ناتمام گذاشته شد


امروز نیز هزاران نفر دست به راهپیمائی در شهر شوش زدند

همانطور که در اطلاعیه قبل به اطلاع رسید امروز دادگاه ٥ فعال کارگری هفت تپه فریدون نیکوفرد، علی نجاتی، جلیل احمدی، محمد حیدری مهر و رمضان علیپور و همچنین ابوالفضل عابدینی خبرنگار، در شهر دزفول برگزار شد. جمهوری اسلامی اما در شرایطی که کارگران در حال اعتراض و راهپیمائی و در اوج مبارزه خود هستند، جرات نکرد کارگران را محکوم کند و عملا دادگاه به یک جلسه تقلیل داده شد. هدف جمهوری اسلامی این است که در شرایطی دیگر مجددا کارگران را به دادگاه بکشاند و محاکمه کند. کارگران اما خواهان پایان دادن به هرنوع احضار و دادگاهی کردن کارگران و پایان دادن به پرونده سازی علیه کارگران هستند. شعار کارگر زندانی آزاد باید گردد که در راهپیمائی دیروز و امروز توسط هزاران نفر از کارگران سر داده شد، جوهر اعتراض کارگران به پرونده سازی و تعقیب کارگران و لغو همه پرونده ها را، نه تنها علیه کارگران نیشکر بلکه همه فعالین کارگری در سراسر کشور، به نمایش گذاشت.

همزمان با دادگاه تعدادی از کارگران در مقابل دادگاه تجمع کردند و رفقای کارگر خود در دادگاه را مورد حمایت قرار دادند.

در شهر شوش نیز هزاران نفر از کارگران و جوانان و مردم شهر دست به تجمع درمقابل فرمانداری زدند و سپس راهپیمائی کردند و شعار دادند: کارگر زندانی آزاد بايد گردد، معيشت زندگي حق مسلم ماست، پرونده سازی عليه کارگران را متوقف کنيد، مدعي عدالت خجالت خجالت، حقوق ماهيانه حق مسلم ماست، کارگر مي ميرد ذلت نمي پذيرد، زيبداری استعفا استعفا. نيروهای سرکوب رژيم در محل مستقر بودند. لباس شخصي های مزدور حکومت نیز همه جا پراکنده بودند. کارگران با شعار دادن بر خواستهاي خود پافشاری کردند. لازم به توضیح است که روز گذشته نیز در ابتدا دو هزار نفر از کارگران راهپیمائی را شروع کردند اما جوانان و مردم آزادیخواه شوش به آنها پیوستند و صف کارگران به ٦٠٠٠ نفر رسید.

کارگران ناتوانی رژیم از محکوم کردن کارگران را نتیجه مبارزه گسترده خود میدانند و اعلام کردند که تا تحقق کلیه خواستهایشان به اعتصاب و تجمع ادامه خواهند داد.

حزب کمونیست کارگری همراه با کارگران هفت تپه و جوانان و مردم آزادیخواه شوش، جمهوری اسلامی را بخاطر محاکمه کارگران، پرونده سازی علیه آنان و حمله به اجتماعات کارگران محکوم میکند و کلیه مراکز کارگری و مردم آزادیخواه در شوش، و شهرهای اطراف و در سراسر کشور را به اعلام همبستگی با کارگران نیشکر هفت تپه فرامیخواند.


حزب کمونیست کارگری ایران
٣١ اردیبهشت ١٣٨٧، ٢٠ مه ٢٠٠٨

No comments: