Sunday, May 18, 2008

خطاب به کارگران نیشکر هفت تپه، خطاب به مردم شوش و همه مردم آزادیخواه

٣١ اردیبهشت روز محاکمه کارگران نیشکر هفته تپه است، آنها را تنها نگذارید

پنج نفر از فعالین و رهبران اعتصابات کارگری در نیشکر هفت تپه، فریدون نیكوفر، جلیل احمدی، علی نجاتی، محمد حیدری مهر و قربانعلی رمضان پور و همچنین ابوالفضل عابدینی که بعنوان خبرنگار اخبار اعتراض کارگران را منعکس میکند، در این روز دادگاهی میشوند تا کل کارگران عبرت بگیرند و از اعتصاب و اعتراض دست بکشند. کارگران باید همانطور که تاکنون تاکید کرده اند، خواهان لغو بی قید و شرط پرونده ها شوند و متحد و یکپارچه رهبران خود را همراهی کنند و آنها را تنها نگذارند. این گام دیگری در ادامه مبارزه شکوهمندی است که در دو هفته گذشته ادامه داشته است.

کارگران میتوانند مجمع عمومی تشکیل دهند و برای مقابله با این عمل سرکوبگرانه دسته جمعی تصمیم بگیرند. کارگران باید روز ٣١ اردیبهشت را به نمایش اتحاد و یکپارچگی و تقویت صفوف خود تبدیل کنند و فشار را از روی رهبران خود بردارند و این تنها در گرو حرکت یکپارچه کارگران است. اشتباه است که فعالین کارگری تنهائی به دادگاه بروند و کارگران منتظر حکم دادگاه علیه آنها شوند. نباید گذاشت این دادگاه برگزار شود. کارگران میتوانند دسته جمعی همراه با خانواده هایشان به دادگاه بروند و اگر قرار است رهبرانشان محاکمه شوند، کارگران و خانواده هایشان شاهد دادگاه باشند و در اینصورت مطمئن باشند که جمهوری اسلامی جرات به برپائی دادگاه نخواهد کرد. کارگران میتوانند روز ٣١ اردیبهشت دست به اعتصاب و تجمع درمقابل ارگانهای دولتی بزنند و اعلام کنند که چنانچه کوچکترین حکمی علیه رهبرانشان صادر شود به تجمع و اعتصاب ادامه خواهند داد. باید اعلام کنند که این محاکمه، محاکمه همه کارگران است و کارگران مثل تنی واحد با آن مقابله میکنند. باید بخواهند که دادگاه پرونده و وثیقه ها را تماما ملغی اعلام کند. تنها در اینصورت است که دست رژیم از سر رهبران کارگران کوتاه میشود. تنها در اینصورت است که نسل دیگری از فعالین کارگری نیز پا جلو میگذارند و به صف رهبری کارگران میپیوندند. و تنها در اینصورت است که اعتراض کارگران محکم و استوار به جلو میرود.

مردم آزادیخواه شوش، کارگران، دانشجویان، معلمان، مردم آزادیخواه
دو هفته است کارگران نیشکر هفت تپه مصممانه مبارزه شکوهمندی را سازمان داده اند و خانواده ها و مردم شوش نیز به تجمعات آنها ملحق شده اند. در شهر شوش و در سراسر کشور روز ٣١ اردیبهشت را به روز اعلام همبستگی با آنها تبدیل کنید و همراه با آنها خواهان لغو همه پرونده ها شوید. در مقابل هر تعرض رژیم باید صف مردم زحمتکش و به جان آمده تقویت شود. درمقابل هر تعرضی باید اتحادمان تقویت شود. مبارزه کارگران نیشکر علیه فقر و دستمزدهای پائین، علیه گرانی و سرکوب و پرونده سازی و ارگانهای سرکوب است و این خواست مردم در سراسر کشور است. روز ٣١ اردیبهشت را به روز عرض اندام گسترده و سراسری و همراهی و همبستگی با کارگران نیشکر و رهبران آنها تبدیل کنیم.

اصغر کریمی
رئیس هیئت دبیران حزب کمونیست کارگری ایران
٢٨ اردیبهشت ١٣٨٧، ١٧ مه ٢٠٠٨

No comments: