Thursday, May 22, 2008

بدنبال اعتصاب در کارخانه لوله سلفچگان، مجید نصیری دستگیر و دو نفر اخراج شدند

دستگیر شدگان اول مه سنندج به دادگاه احضار میشوند

بنا به خبری كه روز اول خردادماه در سایت "اتحاد"، سایت "اتحادیه آزاد كارگران ایران" درج شده است، نیروهای امنیتی در هماهنگی با كارفرمای كارخانه لوله سلفچگان، مجید نصیری، یكی از كارگران این كارخانه را بازداشت كردند. متن این خبر چنین است: "بدنبال اعتصاب دو ساعته کارگران کارخانه لوله سلفچگان که با موفقیت کارگران به پایان رسید، تا کنون دو تن از کارگران این کارخانه به نامهای سلام شیخی عضو هیئت مدیره و جمال میرانی عضو اتحادیه آزاد کارگران ایران از کار خود اخراج شده و امروز نیروهای امنیتی در هماهنگی با کارفرما، مجید نصیری یکی از کارگران این کارخانه و عضو اتحادیه آزاد کارگران ایران را بازداشت و با خود به نقطه نامعلومی منتقل کردند. نیروهای امنیتی در این اقدام ضد کارگری برای جلوگیری از عکس العمل کارگران، مجید نصیری را بدون اینکه کارگران این کارخانه متوجه شوند بازداشت و پس از بازرسی اتاق وی، او را از کارخانه خارج کردند. از سوی دیگر مامورین انتظامی جهت اجرای احکام 5 نفر از کارگران بازداشت شده در اول ماه مه سنندج به ضامن های این کارگران مراجعه و خواهان معرفی این کارگران برای اجرای احکام دادگاه تجدید نظر شده اند."

حزب كمونیست كارگری دستگیری مجید نصیری را محكوم می كند و از همه مراکز کارگری و مردم آزادیخواه می خواهد كه دستگیری مجید نصیری و اخراج کارگران کارخانه لوله سلفچگان را محكوم كرده و خواهان آزادی مجید نصیری و کلیه کارگران زندانی و پایان دادن به احضار و دستگیری فعالین کارگری شوند. شركت در اعتصاب و سازماندهی و رهبری اعتراض و اعتصاب حق انکارناپذیر کارگران است و کارگران با چنگ و دندان از آن دفاع میکنند و آنرا تحمیل میکنند.

اعتراضات و اعتصابات گسترده تر در راه است. فعالین كارگری بیشتری باید به میدان بیایند و توده کارگران و مردم آزادیخواه و سازمانهای کارگری در سطح جهانی باید با قاطعیت بیشتری از آنها دفاع کنند. مبارزه کارگران نیشکر هفت تپه در این زمینه درسهای مهمی را مقابل کل طبقه کارگر و مردم گذاشته است.

حزب کمونیست کارگری ایران
٢١ مه ٢٠٠٨، ١ خرداد ١٣٨٧

No comments: