Wednesday, May 21, 2008

اتحادیه پست کانادا خواهان اخراج جمهوری اسلامی از سازمان جهانی کار شد، از کارگران هفت تپه و کیان تایر حمایت کرد و خواهان آزادی کلیه کارگران زندانی شد

در كنگره اتحادیه کارگری پست کانادا که در ماه آوریل با حضور ٧٠٠ نفر از نمایندگان شعبه های مختلف این اتحادیه برگزار شد، هیئتی از حزب کمونیست کارگری ایران، داود آرام و سیاوش آذری بعنوان میهمان شرکت کردند و پیام حزب را به کنگره ارائه دادند که در آنجا قرائت شد. هیئت حزب همچنین قطعنامه ای در دفاع از کارگران ایران و علیه سرکوبگریهای جمهوری اسلامی بصورت اضطراری به این کنگره ارائه داد که به تصویب کنگره رسید. در این قطعنامه اعلام شده است که جمهوری اسلامی صلاحیت شرکت در سازمان جهانی کار را ندارد و باید اخراج شود. همیچنین جمهوری اسلامی بخاطر حملات وحشیانه به کارگران کیان تایر (لاستیک البرز) و شلاق زدن کارگران به جرم شرکت در مراسم اول مه بعنوان یک رفتار ضدانسانی محکوم شده و خواسته شده که حقوقهای معوقه کارگران فورا پرداخت شود، و همه کارگران زندانی فورا آزاد شوند و کلیه اتهامات و وثیقه ها علیه کارگران نیشکر هفت تپه و دیگر فعالین کارگری لغو گردد.
متن قطعنامه به شرح زیر است:
پلیس ضد شورش حوالی ساعت 7.30 غروب روز شنبه 12 آوریل دروازه کارخانه لاستیک سازی کیان تایر که در اطراف تهران واقع شده، را شکست و از در و دیوار وارد کارخانه شده تا صد ها نفر از کارگران اعتصابی که حقوق 5 تا 8 ماه عقب افتاده خود را طلب می کردند، را بزور از آنجا متفرق کنند. کارگران را دستگیر کردند و کتک زدند به حدی که تعدادی از آنان نیازمند مداوا در بیمارستان بودند. همینطور 6 نفر از کارگران آتش نشانی که از رها کردن آب جوش به کارگران تظاهر کننده خودداری کردند، دستگیر شدند.

1 اتحادیه کارگران پست کانادا جمهوری اسلامی ایران را بخاطر حملات وحشیانه به کارگران کیان تایر تهران محکوم می کند. کارکران دستگیر شده فوری و بدون قید وشرط باید آزاد شوند. حقوق های پرداخت نشده بدون هیج گونه تاخیر بیشتر باید پرداخت شوند.

2 اتحادیه کارگران پست کانادا شلاق زدن کارگران بخاطر برگزاری جشن اول ماه مه را یک جرم محسوب می کند و قویا این خشونت خونین و ضد انسانی را محکوم می نماید.

3 اتحادیه کارگران پست کانادا خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط منصور اسانلو می باشد و همینطور خواهان لغو تمام اتهامات و وثیقه ها علیه رهبران کارگران نیشکر هفت تپه و دیگر واحد های تولیدی می باشد.

اتحادیه کارگران پست کانادا جمهوری اسلامی را برای عضویت در سازمان جهانی کار حائز صلاحیت نمی داند. بنابراین خواهان اخراج جمهوری اسلامی از سازمان جهانی کار می باشد.

اتحادیه کارگران پست کانادا بدینوسیله همبستگی خود با کارگران و مردم ایران برای رفاه، آزادی و برابری را اعلام میکند. اتحادیه کارگران پست کانادا همچنین کلیه سازمان های کارگری جهان را فرا می خواند تا همواره از مبارزات و مطالبات کارگران در ایران دفاع کرده و رژیم جمهوری اسلامی را محکوم نمایند.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران
٢٠ مه ٢٠٠٨

No comments: