Thursday, May 22, 2008

برگزاری تظاهرات پشتیبانی در آلمان و سوئد در حمایت از مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه!

روز سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه همزمان با روز محاکمه ۵ تن از فعالین و رهبران اعتصابات کارگری در نیشکر هفت تپه٬ در سه شهر استکهلم٬ گوتنبرگ و هامبورگ میتینگ های اعتراضی علیه حمهوری اسلامی و در حمایت از مبارزه کارگران و با خواست آزادی کارگران زندانی برپا شد۔ در اینجا گزارشات مربوط به این حرکات اعتراضی را ملاحظه می کنید:
هامبورگ- به فراخوان حزب كمونیست كارگری ایران یک اجتماع اعتراضی در حمایت از مبارزات با شكوه كارگران هفت تپه و همچنین آزادی كارگران زندانی اول مه در مقابل كنسولگری جمهوری اسلامی در هامبورگ برگزار شد. اجتماع کنندگان با دادن شعارهای زندانی سیاسی آزاد باید گردد٬ كارگر زندانی آزاد باید گردد٬ كارگر مبارز حمایتت میكنیم٬ آزادی برابری حكومت كارگری و مرگ بر جمهوری اسلامی با مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه اعلام همبستگی کردند۔ این اجتماع اعتراضی یك ساعت به طول انجامید و با سخنرانی كوتاهی از طرف نازنین برومند و شعارهای پی در پی شركت كنندگان در این اجتماع به پایان رسید.
استکهلم- در مرکز شهر استکهلم در حمايت از مبارزات با شکوه کارگران نيشکر هفت تپه تظاهرات ايستاده اى به فراخوان حزب کمونيست کارگرى ايران برگزار شد۔ مردم آزادى خواه و حق طلب با در دست داشتن عکس هايى از مبارزات کارگران ايران و شعارهايى به زبان سوئدى و انگليسى از جمله : " دستگيرى فعالين کارگرى در ايران را متوقف کنيد" ٬ "جمهورى اسلامى را از سازمان جهانى کار اخراج کنيد" و "مرگ بر جمهورى اسلامى ايران " توجه بسيارى از مردم شهر را به خود جلب کردند.در طول برگزارى آکسيون ممد اميرى و افسانه وحدت از فعالين حزب کمونيست کارگرى براى مردم در مورد مبارزات کارگران ايران و محاکمه و دستگيرى فعالين کارگرى و به خصوص پنج نفر از فعالين کارگرى نيشکر هفت تپه که به دادگاه اسلامى احضار شده بودن افشاگرى کردند و مردم را تشويق به امضا کردن نامه محکوميت جمهورى اسلامى کردند. ده ها نسخه از اطلاعيه اى که بطور کوتاه مبارزات کارگران ايران را توضيح مى داد در ميان مردم پخش شد.
گوتنبرگ- روز سه شنبه ۳۱ اردیبهشت،به فراخوان تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران درگوتنبرگ
یک تجمع اعتراضی در اعتراض به محاکمه رهبران کارگری در ایران برگزار گردید. معترضین با در دست گرفتن عکسهایی از کارگران دستگیر شده و بلند کردن تعدادی باندرول و پلاکارد و با سردادن شعارهایی از قبیل کارگران زندانی آزاد باید گردند، جمهوری اسلامی نابود باید گردد، توجه مردم را به بی حقوقی کارگران و مبارزات آنها در ایران جلب کردند.



در طول مدت این تظاهرات اطلاعیه ها و گزارشات دریافتی از مبارزات کارگران هفت تپه به زبانهای سوئدی و انگلیسی در میان عابرین توزیع گردید. در مجموع با پخش موزیک و توزیع اطلاعیه ها صحبت کردن از طریق رادیوهای محلی، گزارش اعتراض و مبارزه کارگران وسیعا در سطح شهر انعکاس یافت.



تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران

۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۷

No comments: