Monday, May 26, 2008

نیشکر هفت تپه، بیست و دومین روز اعتصاب

بار دیگر حکومت اسلامی به تجمع کارگران هفت تپه حمله کرد


كارگران نیشكر هفت تپه بدنبال حضور گارد ویژه در سطح شهر، از روز پنجشنبه ٢ خرداد، به اعتصاب خود ادامه دادند اما ادامه تجمع را به کارخانه انتقال دادند. در چند روز گذشته تجمع کارگران در مقابل دفتر مدیریت در کارخانه ادامه یافت. روز قبل کارگران تهدید کردند که چنانچه حقوق معوقه آنها فورا پرداخت نشود بار دیگر به خیابان خواهند آمد. حقوق کارگران پرداخت نشد و امروز دوشنبه کارگران ضمن ادامه اعتصاب، دست به تجمع درمقابل فرمانداری شوش زدند و خواستهای خود را تکرار کردند و شعار دادند: فرماندار بي کفايت استعفا استعف، معيشت زندگی حق مسلم ماست، نيروی انتظامي خجالت خجالت، حقوق ماهيانه حق مسلم ماست.

صبح امروز معاون مدیر کل کار استان خوزستان، کارگران نیشکر را تهدید کرده بود که شما اخلالگر هستید و برای نظام مشکلات امنیتی ایجاد کرده اید و دستگاههای اطلاعاتی حق دارند با شما برخورد کنند. و دستگاههای اطلاعاتی نیز به فرمان مقامات به اجتماع کارگران حمله کردند و گفته میشود که ١٢ نفر از کارگران را دستگیر کردند.

حزب کمونیست کارگری حمله به اجتماع کارگران و دستگیری کارگران را شدیدا محکوم میکند. کارگران دستگیرشده باید فورا و بدون هیچ نوع قید و شرطی آزاد شوند. حزب از همه مراکز کارگری، از دانشجویان و معلمان و همه مردم آزادیخواه در سراسر کشور میخواهد که فعالانه از این مبارزه حمایت کنند. حزب بویژه جوانان و مردم شوش را به ایجاد کمیته های همبستگی با کارگران نیشکر و جلب حمایت از این مبارزه فرامیخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٦ مه ٢٠٠٨، ٦ خرداد ١٣٨٧

No comments: