Tuesday, May 13, 2008

اعتصاب و تجمعات اعتراضی کارگران نیشکر هفت تپه ادامه دارد

كارگران التیماتوم دادند كه چهارشنبه نیز تجمع خواهند كرد

به دنبال اعتراضات دور اخیر كارگران نیشكر هفت تپه، كه از روز ١٦ اردیبهشت ماه با تجمع بیش از ٣٣٠٠ تن از كارگران این شركت در محوطه این شركت شروع شد، امروز دوشنبه ٢٣ اردیبهشت نیز بیش از ٢٠٠٠ تن از كارگران این شركت با تأكید و پافشاری بر خواستهای خود در مقابل فرمانداری تجمع كرده و شعارهای خود را تكرار كردند. تجمع كارگران تا ساعت ١٢ ظهر ادامه داشت و فرماندار شوش را مجبور كرد كه به میان كارگران بیاید. اما پاسخی به كارگران نداد و كارگران اعلام کردند تا خواستهایشان پاسخ نگیرد به اعتصاب و تجمعات اعتراضی خود ادامه خواهند داد.

خواستهای کارگران نیشکر هفت تپه عبارتند از:

­­ پرداخت فوری ٢ ماه دستمزد پرداخت نشده،
­­ منع تهدید و فشار بر فعالین كارگری و احضار آنان به دادگاه،
­­ لغو تمامی پرونده هایی كه برای كارگران تشكیل شده است،
­­ بركناری مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره این شركت،
­­ بركناری رئیس حراست شركت كه نقش مستقیمی در جاسوسی و سركوب كارگران و پرونده سازی علیه فعالین كارگری در این شركت داشته است.

مبارزه سرسختانه کارگران نیشکر هفت تپه، در بحبوبه گرانی و فقر و بیکاری، بیانگر خشم و نفرت عظیم کارگران و اکثریت مردم محروم و ستمدیده از بیکاری و گرانی و فقر و بیحقوقی است که از هرگوشه کشور زبانه میکشد. کارگران هفت تپه بدرست درمقابل این وضعیت و درمقابل تهدید و ارعاب رهبران و فعالین خود به میدان آمده اند و مصممانه درمقابل دولت و کارفرما و عوامل سرکوب در کارخانه ایستاده اند و باید به پیروزی برسند. حمایت بخش های مختلف مردم از این مبارزه عامل مهمی در موفقیت کارگران نیشکر است و راه را بر پیشروی مبارزه مردم در سراسر کشور هموار میکند.

حزب کمونیست کارگری، مردم شهرستان شوش و بویژه خانواده های کارگران را فرامیخواند که با تمام قوا در تجمعات کارگران نیشکر هفت تپه شرکت کنند و از مبارزه آنها به هرشکل که میتوانند پشتیبانی کنند. از این سنگر باید با تمام قوا حمایت کرد و حکومت مفتخوران و سرکوبگران را با تمام قوا وادار به پاسخگوئی به خواستهای بحق مردم کرد.
آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٢ مه ٢٠٠٨، ٢٣ اردیبهشت ١٣٨٧

No comments: