Thursday, May 8, 2008

اعتصاب بیش از ٣٠٠٠ تن از كارگران نیشكر هفت تپه

كارگران به پرونده سازی اعتراض كردند و خواهان اخراج رئیس حراست و مدیرعامل شدند

بنا به خبری كه امروز دریافت کردیم، بیش از ٣٣٠٠ تن از كارگران نیشكر هفت تپه در اعتراض به ٢ ماه دستمزد پرداخت نشده خود روز ١٦ اردیبهشت ماه دست از كار كشیده و در داخل محوطه این شركت تجمع کردند. روز ١٧ اردیبهشت ماه نیز از ساعت ٧ صبح در مقابل دفتر مدیریت شركت جمع شده و با جلوگیری از ورود معاون مدیر عامل شركت، بر خواستهایشان پافشاری کردند. با شروع اعتصاب کار در همه بخشهای این شرکت متوقف شده است. تعدادی از لباس شخصی های وزارت اطلاعات نیز در محوطه شرکت حضور دارند. خواستهای کارگران نیشکر هفت تپه عبارتند از:
­ پرداخت فوری ٢ ماه دستمزد پرداخت نشده،
­ منع تهدید و فشار بر فعالین كارگری و احضار آنان به دادگاه،
­ لغو تمامی پرونده هایی كه برای كارگران تشكیل شده است،
­ بركناری مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره این شركت،
­ بركناری رئیس حراست شركت كه نقش مستقیمی در جاسوسی و سركوب كارگران و پرونده سازی علیه فعالین كارگری در این شركت داشته است،

پرونده سازی برای فعالین کارگری و دستگیر و بازداشت آنها معضل مهم کارگران است. تنها از این طریق است که تلاش میکنند جلو متشکل شدن کارگران و ایجاد تشکل مستقل از دولت را که یک خواست مبرم کارگران است بگیرند و مانع گسترش اعتراض کارگران و تحقق خواستهای آنها شوند. و کارگران بدرست بر منع تهدید و احضار فعالین کارگری و لغو پرونده هائی که علیه کارگران تشکیل داده اند و برکناری رئیس حراست تاکید کرده اند. لازم به یادآوری است که وزارت اطلاعات فعالین نیشکر از جمله فریدون نیكوفر، جلیل احمدی، علی نجاتی، محمد حیدری مهر و قربانعلی رمضان پور و همچنین ابوالفضل عابدینی که بعنوان خبرنگار اخبار اعتراض کارگران را تحت پوشش قرار داده است، را بارها تحت فشار و پیگرد قرار داده، دستگیر كرده و برای آنها پرونده سازی كرده است و آنها را به دادگاه در روز ٣١ اردیبهشت احضار کرده است.

حزب کمونیست کارگری از خواستهای بحق کارگران نیشکر هفت تپه قاطعانه حمایت میکند و از كارگران دیگر بخشهای این شركت می خواهد كه به اعتراض همكاران خود بپیوندند و فعالانه از این خواستها حمایت کنند. حزب کمونیست کارگری از کارگران میخواهد که رهبران و فعالین خود را تنها نگذارند و روز ٣١ اردیبهشت همگی دست از کار بکشند و چنانچه فعالین آنها قصد مراجعه به دادگاه دارند، همراه با کلیه خانواده های کارگران، آنها را همراهی کنند. تنها در این صورت است که دست وزارت اطلاعات بسته میشود. هزاران کارگر نیشکر باید یکصدا اعلام کنند که احضار رهبران خود را احضار همه کارگران میدانند، و همه کارگران در مقابل آن خواهند ایستاد. حزب كارگران را به تشكیل مجمع عمومی هرروزه و تصمیم دسته جمعی درمورد این احضاریه و چگونگی تداوم مبارزه فرامیخواند.

آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٧ مه ٢٠٠٨، ١٨ اردیبهشت ١٣٨٧

No comments: