Tuesday, May 20, 2008

کارگران کشت و صنعت نیشکر کارون و کشت و صنعت نیشکر خوزستان از کارگران هفت تپه حمایت کردند

کارگران "شرکت کشت و صنعت نیشکر کارون" و"شرکت کشت و صنعت نیشکر خوزستان و صنایع جانبی" طی بیانیه مشترکی که امروز صادر کرده اند، از کارگران نیشکر هفت تپه حمایت کرده و از همه کارگران خواسته اند که با کارگران نیشکر هفت تپه اعلام همبستگی کنند.

کارگران کشت و صنعت نیشکر کارون و خوزستان در بیانیه خود، هرگونه سرکوب، بازداشت و تهدید کارگران نیشکر هفت تپه را محکوم کرده و نوشته اند: "درود بر همه کارگران شرکت نیشکر هفت تپه که با بیش از دو هفته مقاومت در حال تلاش و مبارزه برای گرفتن حق و حقوق خود هستند. ما کارگران دو مجموعه بزرگ تولید کننده شکر در خوزستان هستیم که بیش از ٢٥٠٠٠مشغول به کار داریم و بیش از ٥ ماه است حقوق نگرفته ایم. حراست شرکتهای ما با تهدید و فشار های امنیتی مانع از هرگونه حرکت اعتراضی ما می شوند و شکر را به کاممان تلخ کردند. طی این بیانیه مشترک حمایت خود را از کارگران هفت تپه اعلام می کنیم واز همه کارگران ایران و جهان در خواست می کنیم که ما را در این شرایط سخت که شدید ترین فشارها ی اقتصادی را بر ما تحمیل کرده اند یاری نمایید. ما کارگران خواستار پرداخت کامل حقوق و مطالبات قانونی در هفت تپه و سایر کارخانجات هستیم".

در انگلستان نیز جمعی از فعالین کارگری این کشور، تعدادی از رانندگان کامیون و "اتحادیه کارگران متحد صنایع غذائی و نانوائی ها" از کارگران نیشکر هفت تپه حمایت کرده اند.

حزب کمونیست کارگری همبستگی با کارگران نیشکر هفت تپه را ارج مینهد و از همه کارگران، دانشجویان، معلمان و همه مردم آزادیخواه میخواهد به ندای کارگران این دو کارخانه پاسخ مثبت بدهند و همبستگی خود را با کارگران نیشکر هفت تپه اعلام کنند.

فردا ٣١ اردیبهشت روز دادگاهی کردن رهبران کارگران نیشکر هفت تپه است. از کارگران نیشکر هفت تپه حمایت کنید، و محاکمه رهبرانشان را شدیدا محکوم کنید و از خواست های آنها از جمله خواست برحق لغو همه پرونده ها قاطعانه پشتیبانی کنید.

زنده باد همبستگی کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران
٣٠ اردیبهشت ١٣٨٧، ١٩ مه ٢٠٠٨


ضمیمه: بیانیه مشترک کارگران کشت و صنعت کارون و خوزستان و لیست فعالین کارگری انگلیس
به نام خدا
شکر را به کاممان تلخ کرده اند ،

بیانیه مشترک کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر کارون وشرکت کشت و صنعت نیشکر خوزستان و صنایع جانبی در حمایت از اعتصاب کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه

دروود بر همه کارگران شرکت نیشکر هفت تپه که با بیش از دو هفته مقاومت در حال تلاش و مبارزه برای گرفتن حق و حقوق خود هستند. ما کارگران دو مجموعه بزرگ تولید کننده شکر در خوزستان هستیم که بیش از بیست و پنج هزارکارگرمشغول به کار داریم و بیش از 5 ماه است که حقوق نگرفته ایم. حراست شرکتهای ما با تهدید و فشار های امنیتی مانع از هرگونه حرکت اعتراضی ما می شوند و شکر را به کاممان تلخ کردند.
طی این بیانیه مشترک حمایت خود را از کارگران هفت تپه اعلام می کنیم واز همه ی کارگران ایران و جهان در خواست می کنیم که به ندای کارگران خوزستان گوش دهند و ما را در این شرایط سخت که شدید ترین فشار ها ی اقتصادی را بر ما تحمیل کردند یاری نمایید. ما کارگران خواستار پرداخت کامل حقوق و مطالبات قانونی در هفت تپه و سایر کارخانجات هستیم . هر گونه سرکوب ، بازداشت وتهدید علیه کارگران هفت تپه را محکوم و از آنجا که قرار است فردا فعالان کارگری هفت تپه به همراه یک خبر نگار در دادگاه انقلاب محاکمه شوند خواهان آزادی وصدور حکم برائت آنها هستیم . در پایان از دولت می خواهیم دست مافیای شکر را کوتاه کند وسریعا نسبت به رسیدگی در خصوص وضعیت صنایع ایران که رو به ورشکستگی هستند اقدام نماید .

کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر کارون و شرکت کشت و صنعت نیشکر خوزستان و صنایع جانبی
30/2/87

لیست حمایت از کارگران نیشکر هفت تپه در انگلستان
نايجل پيرس ـ عضو NEC ، NUM
فيل ويکر ـ عضو NEC ، CWU
راکئل وب ـ منشی شاخه 1/888 RTC ، TGWU
ايان وودلند ـ منشی شاخه 2/195 RTC ، TGWU
دس هيمسکرک ـ مديای آميکوس و مآمور کمپين ها
پيتر کورال، convenor ، کوروس تيوبز کوربی، AEEU
فيل ويليس ـ پيشروی کارگری بنا، ترمينال 5 هيترو، آميکوس ـ AEEU
اسپه اسپيگاره ـ پيشروی کارگری، آميکوس ـ AEEU
ريچل هيمسکرک ـ پيشروی کارگری PCS
رانندگان کاميون شاخه TGWU 1/888
جو مارینو، دبیر کل اتحادیه کارگران متحد صنایع غذایی و نانوایی ها
Services, Industrial, Professional and Technical Union (SIPTU) member
دیوید نوریس، سناتور ایرلند

No comments: