Monday, May 26, 2008

دهها کارگر در شعله های آتش جان باختند و یا شدیدا مجروح شدند

طبق خبری که سایت دولتی "خبرگزاری فارس" منتشر کرد، دو كارخانه مواد شیمیائی كیمیاگران امروز و كیمیاگستر، واقع در شهرك صنعتی بازنه از توابع شهرستان شازند، امروز ۵ خردادماه آتش گرفتند و ١۵ نفر از کارگران کشته و ٣٠ تا ٤٠ نفر از آنان مجروح شدند که حال آنها وخیم گزارش شده است.

حزب كمونیست كارگری با خانواده ها و بازماندگان واقعه دلخراش و هولناك آتش سوزی این دو كارخانه عمیقا احساس همدردی می كند و صمیمانه به آنها تسلیت میگوید. تنها با برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم بزرگداشت کارگران جانباخته توسط کارگران و مردم شازند و سیل پیام های همبستگی با خانواده ها و همکاران قربانیان این فاجعه از سراسر کشور میتوان غم جانکاه از دست دادن این عزیزان را کاهش داد.

اگر تنها بخش کوچکی از حاصل دسترنج کارگران صرف ایمنی محیط کار میشد، این اتفاق و هزاران اتفاق مشابه در سایر مراکز کارگری نمی افتاد. اگر کارگر حق داشت که هیئت های بازرسی خود را برای رسیدگی به امنیت محیط کار سازمان دهد، این کارخانه ها و کارخانه های دیگر قتلگاه کارگران نمیشدند. اما حکومت اسلامی هر حقی را از کارگران سلب کرده است. کارگران سودجوئی و بی مسئولیتی کارفرمایان و ناامنی های محیط کار را میشناسند و بارها و بارها در مورد ناامنی محیط کارشان به کارفرماها و اداره های کار هشدار میدهند و دست به اعتراض و اعتصاب میزنند اما حکومت سراپا نکبت اسلامی، اعتراض و اعتصاب کارگر به این شرایط را ممنوع اعلام کرده است و پاسخ کارگر را با شلاق و زندان میدهد. جمهوری اسلامی مستقیما شریک جرم کارفرمایان این دو کارخانه و کلیه حوادث محیط کار در همه مراکز کارگری است.

حزب کمونیست کارگری جمهوری اسلامی و کارفرمایان این کارخانه ها را مسئول این فاجعه بزرگ انسانی میداند و آنها را شدیدا محکوم میکند. جمهوری اسلامی باید کارگران مصدوم را با بالاترین امکانات موجود پزشکی مداوا کند و به خانواده کارگران جانباخته و کارگران مصدومی که توانائی کار کردن را از دست داده اند، حقوق بازنشستگی کامل پرداخت کند. اینها حقوق اولیه کارگران است و جمهوری اسلامی را باید با اعتراض متحدانه وادار به تن دادن به این خواستها کرد.

گرامی باد یاد کارگران جانباخته کارخانه های مواد شیمیائی كیمیاگران امروز و كیمیاگستر
آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب كمونیست كارگری ایران
۵ خرداد ١٣٨٧، ٢۵ مه ٢٠٠٨

No comments: