Friday, May 30, 2008

به حکم اعدام فرزاد کمانگر اعتراض کنید

فرزاد کمانگر معلم شهرستان کامیاران و از اعضای هئیت مدیره کانون صنفی معلمان کردستان است که در سال ٨٥ به همراه علی حیدریان و فرهاد وکیلی در تهران دستگیر شد و سه ماه قبل دادگاه او را به اعدام محکوم کرد. حکم اعدام فرزاد کمانگر رسما برای اولین بار روز سه شنبه همین هفته توسط علیرضا جمشیدی، سخنگوی قوه قضائیه حکومت، اعلام شد.

تاکنون اعتراضات زیادی از جانب معلمان و بخشهای مختلف مردم علیه این حکم جنایتکارانه به عمل آمده و هفته گذشته فدراسیون جهانی اتحادیه های معلمین، در نامه ای به سفیر جمهوری اسلامی در بروکسل ضمن محكوم كردن دستگیری معلمان ایران، خواستار آزادی معلمان دستگیر شده از جمله فرزاد كمانگر شد.

بدنبال اعتراضلت گسترده معلمان، رژیم برای عقب راندن اعتراضات به حق معلمان تعداد زیادی از فعالین معلمان را به احکامی مانند اخراج، تبعید، و زندان محکوم کرد تا معلمان را بترساند و مانع ادامه مبارزه آنها شود، اما ادامه اعتراضات معلمان سیاست ارعاب رژیم را بشکست کشاند. اعدام قتل عمد دولتی و یک جنایت است و حکم اعدام معلمی که تنها جرمش اعتراض به بیحقوقی بوده، اوج جنایت پیشگی و بیشرمی حکومت اسلامی را نشان میدهد و بطور مشخص این تعرضی به معلمان و همه مردمی است که برای احقاق حقوق خود دست به اعتراض میزنند.

مردم آزادیخواه،

حکم اعدام فرزاد کمانگر برای ترساندن و عقب راندن همه ما است. این حکمی جنایتکارانه علیه همه ما و برای تسلیم کردن کلیه مردم محروم و زحمتکش است و باید با گسترده ترین اعتراض معلمان، کارگران، دانشجویان و همه مردم آزادیخواه در کامیاران و در سراسر کشور پاسخ داده شود. حزب کمونیست کارگری ضمن محکوم کردن حکم اعدام فرزاد کمانگر خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط او و لغو کامل مجازات اعدام میباشد. میتوانیم و باید حکومت کثیف اسلامی را از این عمل جنایتکارانه عقب بنشانیم. این برای پیشروی همه مردم درمقابل حکومت اسلامی حیاتی است.

حزب کمونیست کارگری ایران
١٠ اردیبهشت ١٣٨٧، ٣٠ مه ٢٠٠٨

No comments: