Sunday, May 25, 2008

معیشت و زندگی حق مسلم ماست. کارگران نیشکر هفت تپه وارد بیست و یکمین روز اعتصاب و اعتراضات خود شدند

معیشت و زندگی حق مسلم ماست

بنابه گزارشات رسیده از شوش، کارگران نیشکر هفت تپه وارد بیست و یکمین روز اعتصاب و اعتراضات خود شدند.
بیش از 3000 کارگر از صبح امروز پس از ورود به محوطه شرکت، ابتدا در محوطه صنعتی شرکت تجمع نمودند و سپس با دادن شعارهای مختلف به سمت دفتر مدیریت حرکت کردند و در آنجا تجمع نمودند. شعارهایی که کارگران امروز در محوطه شرکت سر می دادندعبارت بودند از : کارگر می میرد ذلت نمی پذیرد/ معیشت و زندگی حق مسلم ماست/ حقوق ماهیانه حق مسلم ماست/ شفیعی، زیودار استعفا استعفا و شعارهای دیگر به اعتراضات خود ادامه دادند.
در طی چند روز گذشته به طور غیر رسمی به کارگران اعلام کرده بودند که تا روز یکشنبه حقوق معوقه 3 ماهه اخیر آنها را پرداخت خواهند کرد و همچنین به سایر خواسته های آنها رسیدگی خواهند کرد، ولی تا به حال هیچگونه اقدامی در این باره انجام نشده است.
در صورتیکه امروز به خواسته های کارگران رسیدگی نشود آنها قصد دارند که از روز دو شنبه اعتراضات خود را به سطح شهر و به مقابل فرمانداری گسترش دهند و بر شدت آن بیفزایند.کارگران اعلام کرده اند که تا رسیدن به خواسته های خود به اعتصاب و اعتراضات ادامه خواهند داد.
از طرفی دیگر مدیر عامل شرکت یعقوب شفیعی ، اعضای هیئت مدیره و زیودار رئیس حراست که کارگران خواهان اخراج آنها هستند در محل کار خود حاضر نمی شوند.
در جریان دستگیریهای گسترده کارگران و حکومت نظامی اعلام نشده در تاریخ 01 خرداد ماه که بیش از 26 کارگر دستگیر شدند. تعدادی از کارگران دد اداره اطلاعات و آگاهی شوش بشدت مورد ضرب وشتم قرار گرفته اند، ازجمله آنها آقای نجات دهلی از فعالین کارگری که هنوز آثار ضرب وشتم بر بدن ایشان باقی مانده است و چهره ایشان متورم می باشد.
فردی بنام علی کرم خسروپور در ضرب و شتم کارگران نقش مستقیم داشت. خسروپور هنگامی که کارگران را به آگاهی شوش آورده بودند می گفت: این در تحریک کارگران شرکت داشته او را بزنید.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی درا یران، ضرب وشتم، و رسیدگی نکردن به خواسته های کارگران را محکوم می کند، و از سازمان جهانی کار و سندیکای کارگری جهان خواستار حمایت از کارگران ایران است.
05 خرداد 1387 برابر با 25 می 2008
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

No comments: