Wednesday, May 21, 2008

برقراری حکومت نظامی در هفت تپه و دستگیری کارگران، اعتصاب کارگران نیشکر ادامه دارد

طبق گزارشی دریافتی امروز چهارشنبه ١ خرداد شهر شوش حالت حکومت نظامی بخود گرفته و نیروهای گارد ویژه که از شهرهای خرم آباد٬ دزفول و اهواز به این شهر آمده، در ورودی ها و مناطق مرکزی شهر از جمله فرمانداری و بازار مستقر شده اند و در سطح شهر به گشت زنی مشغولند. رژیم دستور سرکوب کارگران را صادر کرده و تاکنون تعداد قابل توجهی از کارگران را دستگیر کرده است. امروز کارگران تجمع نکردند، اما تجمعات پراکنده ای در سطح شهر توسط مردم و جوانان صورت گرفت و اینجا و آنجا لاستیک آتش زده شد. فضای شهر شوش متشنج است.

تاکنون اسامی چهار نفر از کارگران دستگیر شده روشن شده است: علی شهبازی و مهران اکبری و همچنین رحیم بساق و کورش بهمنی از بخش تراشکاری نیشکر. مکان نگهداری کارگران زندانی هنوز معلوم نیست. اعتصاب در نیشکر همچنان ادامه دارد و علیرغم فضای بگیر و ببند، کارگران بر خواستهای خود پافشاری میکنند و روحیه اعتراضی بالائی بر آنها حاکم است.

حزب کمونیست کارگری برقراری حکومت نظامی و دستگیری کارگران را بشدت محکوم میکند و همه مردم را به اتحاد و یکپارچگی و ابراز همبستگی با کارگران نیشکر هفت تپه و مردم شوش فرامیخواند. وقت آن است که در سراسر کشور، یک جنبش همبستگی بزرگی با کارگران و مردم هفت تپه سازمان داده شود. مبارزه کارگران نیشکر و مردم هفت تپه باید به گرمی و فعالانه مورد حمایت بخش های مختلف مردم قرار گیرد. حزب همه سازمانهای کارگری و نهادهای مدافع حقوق انسان در سطح بین المللی را نیز به حمایت از کارگران هفت تپه و محکومیت جمهوری سرکوبگر اسلامی فرامیخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران
٢١ مه ٢٠٠٨، ١ خرداد ١٣٨٧

No comments: