Monday, May 19, 2008

کارگران نیشکر هفت تپه امروز هم دست به راهپیمائی زدند

حضور خانواده های کارگران گسترش می یابد
جوانان و مردم شوش بار دیگر به صف کارگران پیوستند



امروز یکشنبه ٢٩ اردیبهشت کارگران نيشکر هفت تپه بار دیگر دست به تجمع و راهپیمائی زدند و شعار دادند و عزم خود را برای تداوم مبارزه اعلام کردند. در تجمعات اخیر، خانواده های کارگران نیز شرکت دارند و هرروزنقش فعالتری در تجمعات ایفا میکنند. در تجمع و راهپیمائی روز یکشنبه حضور آنها از روزهای قبل چشمگیرتر بود. در راهپیمائی امروز تعداد زیادی از مردم بویژه جوانان شوش به صف کارگران پیوستند.

تجمع از ساعت ٨ صبح در محل پل زير گذر، پل اهواز دزفول، شروع شد. کارگران سپس بطرف فرمانداری دست به راهپيمايی زدند. در طول راه کارگران شعار میدادند: "معیشت منزلت حق مسلم ما است"، "پرونده قضائی مختوم باید گردد"، "مدیر حراست اخراج باید گردد"، "کارگر هفت تپه ایم گرسنه ایم گرسنه ایم". کارگران راهپیمائی را پس از یک ساعت پایان دادند تا مانع حمله نیروهای سرکوب جمهوری اسلامی شوند.

تعداد تجمع کنندگان در ابتدا ٣٥٠٠ نفر بود که با پیوستن مردم و عمدتا جوانان تعداد آنها به ٥٠٠٠ نفر رسید. فرماندار به ميان کارگران آمد و تلاش کرد تا باز هم کارگران را سر بدواند و مبارزه آنها را منحرف کند. از کارگران خواست که نماینده انتخاب کنید تا با آنها صحبت کنیم. کارگران گفتند سال قبل نماینده انتخاب کردیم کرديم شما دارید آنها را محاکمه ميکنيد. الان همه ما نماینده هستیم. و تا پاسخ خواستهای ما داده نشود به تجمع و اعتراض پایان نخواهیم داد. کارگران پس از یکساعت قرار گذاشتند روز دوشنبه نیز دست به تجمع بزنند و به تجمع و راهپیمائی خود پایان دادند.

حزب کمونیست کارگری به کارگران نیشکر هفت تپه و خانواده های آنها و به جوانان و مردم آزادیخواه شهر شوش درود میفرستد و همه مردم شوش و کارگران و مردم شهرهای اطراف را به پیوستن به تجمعات اعتراضی کارگران فرامیخواند. خواست کارگران هفت تپه خواست میلیونها نفر در سراسر کشور است و باید از جانب همه مردم مورد حمایت قرار گیرد.

یادآوری میکنیم که روز ٣١ اردیبهشت قرار است رهبران کارگران را دادگاهی کنند و به جرم مبارزه علیه این شرایط ظالمانه و غیرانسانی محاکمه کنند. این روز را باید به نمایش همبستگی همه مردم با کارگران و روز محاکمه فقر و بیحقوقی، به روز محاکمه این نظام غیرانسانی و نکبت بار تبدیل کنیم. همه جا باید فریاد اعتراض مردم به دادگاهی کردن کارگران هفت تپه بلند شود. همه جا باید با کارگران هفت تپه اعلام همبستگی شود.

حزب کمونیست کارگری ایران
١٨ مه ٢٠٠٨، ٢٩ اردیبهشت ١٣٨٧

No comments: