Wednesday, May 7, 2008

معلمان کرمانشاه تجمعات اعتراضی خود را گسترش میدهند

روز دوشنبه ١٦ اردیبهشت بیش از ٢٥٠٠ نفر از معلمان شاغل و بازنشسته کرمانشاه درمقابل سازمان آموزش و پرورش اين شهرستان تجمع كردند. در این تجمع معلمان کرمانشاه خواهان پرداخت فوری و بی قید و شرط پاداش پایان خدمت خود بطور نقدی شدند و اعلام کردند تا دریافت آخرین ریال طلب خود دست از اعتراض برنخواهند داشت.

از روز ٤ اردیبهشت تاکنون اين پنجمین بار است كه معلمان كرمانشاه دست به تجمع میزنند و هربار با وعده های توخالی مسئولین مواجه میشوند. روز ٤ اردیبهشت ٣٠٠ نفر، روز ٨ اردیبهشت ٣٠٠ نفر و ١٢ اردیبهشت ٥٠٠ نفر دست به تجمع اعتراضی زدند و روز دوشنبه تعداد تجمع کنندگان به بیش از ٢٥٠٠ نفر رسید. روز شنبه ١٤ اردیبهشت نیز حدود ١٠٠٠ نفر از معلمان ناحیه ٣ آموزش و پرورش این شهر در اعتراض به عدم تحویل زمینهای مسکونی از طرف شهرداری این شهر، در محل این زمینها واقع در حوالی شهرک الهی کرمانشاه دست به اعتراض زدند.

مسئولین رده های مختلف حکومت و وزارت آموزش و پرورش درمقابل این اعتراضات متوسل به وعده های دروغ شده و سعی میکنند برای خود وقت بخرند و معلمان را فرسوده کنند، اما معلمان کرمانشاه با اعتراضات خود نشان داده اند که کوچکترین اعتمادی به این وعده ها ندارند و مصممند با اتکا به نیروی خود، خواستهای خود را دنبال کنند.

در هفته های گذشته اعتراضات معلمان در بسیاری از شهرها شروع شده است، اما برخی مسئولین کانون صنفی معلمان، مشغول ساخت و پاخت با حکومت و تلاش برای کشاندن معلمان به مضحکه انتخابات حکومت و برگزاری مراسم بر قبر مطهری از بنیانگذاران جمهوری اسلامی بوده اند و صریحا درمقابل معلمان و مبارزات آنها ایستاده اند. جریان دست راستی و حکومتی در کانون صنفی معلمان باید منزوی و طرد شود و معلمان حق طلب و معترض جای آنها را بگیرند و کانون صنفی را به تشکلی برای مبارزه در راه حقوق معلمان تبدیل کنند.

مردم آزادیخواه، دانش آموزان، خانواده های دانش آموزان
اعتراض معلمان در کرمانشانه و سراسر کشور شایسته بیشترین حمایت و پشتیبانی است. به هرشکل که میتوانید از خواستهای بحق آنها و اعتصابات و اعتراضات آنها حمایت کنید و در تجمعاتشان شرکت کنید.


حزب کمونیست کارگری ایران
٦ مه ٢٠٠٨، ١٧ اردیبهشت ١٣٨٧

No comments: