Saturday, May 17, 2008

سیزدهمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه

کارگران با خانواده های خود دست به تظاهرات زدند، مردم شوش وسیعا به صف کارگران پیوستند
كارگران اعلام کردند به اعتصاب و تجمعات خود ادامه میدهند

طبق گزارشی که به حزب کمونیست کارگری رسیده است، امروز شنبه ٢٨ اردیبهشت، کارگران نیشکر هفت تپه در سیزدهمین روز اعتصاب، همراه با تعدادی از اعضای خانواده های خود از ساعت ٨ صبح در مقابل فرمانداری شوش تجمع کردند و ساعت ٨ و نيم در حالیکه شعار میدادند بطرف شهر براه افتادند. در راهپیمائی امروز، مردم شهر شوش وسیعا به صف کارگران پیوستند و صف کارگران به ٥٠٠٠ نفر رسید.

امروز سیزده روز است که هزاران کارگر نیشکر هفت تپه علیرغم همه تهدیدات و فشارها به اعتصاب خود ادامه میدهند. از روز ٢٢ اردیبهشت، کارگران همزمان با اعتصاب دست به تجمع میزنند. از دو روز قبل بخشی از اعضای خانواده های کارگران نیز به آنها پیوسته اند و دست به راهپیمائی میزنند و این ابعاد تازه ای به مبارزه آنها داده است و عزم و اراده کارگران برای تداوم اعتراض حق طلبانه شان را محکم تر کرده است. در تجمع امروز تعداد کارگران و خانواده هایشان بالغ بر ٣٠٠٠ نفر بود. در راهپیمائی امروز مردم شهر شوش بسرعت به صف کارگران پیوستند و صف کارگران به ٥٠٠٠ نفر رسید. کارگران شعار میدادند: معیشت منزلت حق مسلم ماست، پرونده قضاپی مختوم باید گردد، مدیر حراست اخراج باید گردد، کارگر هفت تپه ایم گرسنه ایم گرسنه ایم. در ساعت ١١ و نیم نیروهای سرکوب حکومت با گاز اشک آور به کارگران حمله کردند و کارگران را پراکنده کردند. دو نفر از کارگران مجروح و به بیمارستان منتقل شدند که یکی از آنها بر اثر گاز اشک آور مصدوم شده است. کارگران مصممانه اعلام کردند که فردا نیز به تجمع خود ادامه خواهند داد.

کارگران، دانشجویان، معلمان، جوانان و مردم آزادیخواه و معترض:
با تمام قوا باید از مبارزه کارگران نیشکر هفت تپه حمایت کرد. مبارزه کارگران نیشکر و پیوستن خانواده های آنها و مردم شهر شوش، یک اتفاق مهم در مبارزه کارگران و جنبش حق طلبانه مردم علیه وضعیت نکبت باری است که حکومت اسلامی به مردم تحمیل کرده است. این سنگر مهمی در مبارزه مردم است و باید هرچه بیشتر قدرتمند شود و اوباشان حاکم را به عقب براند. پیروزی کارگران نیشکر راه را بر مبارزه همه مردم بازتر خواهد کرد و این در گرو حمایت همه جانبه و فعال شما است. به هرشکل که میتوانید از کارگران هفت تپه حمایت کنید. روز ٣١ اردیبهشت تاریخ احضار رهبران کارگران هفت تپه به دادگاه است. باید صف قدرتمندی علیه این اقدام سرکوبگرانه، در سراسر کشور شکل بگیرد. همه شما را به پیوستن به این مبارزه فرامیخوانیم.

آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٧ مه ٢٠٠٨، ٢٨ اردیبهشت ١٣٨٧

No comments: