Sunday, May 11, 2008

اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه وارد ششمین روز خود شد

كارگران درمقابل فرمانداری شوش تجمع کردند

اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه که از ١٦ اردیبهشت شروع شده بود، امروز ٢١ ارديبهشت وارد ششمين روز خود شد. در حال حاضر تمامي بخش هاي کارخانه در هر سه شيفت در اعتصاب بسر ميبرند. کارگران همزمان با اعتصاب در مقابل فرمانداري شهرستان شوش تجمع کردند و بر خواستهاي خود پافشاري کردند. خواستهاي کارگران نيشکر هفت تپه همانطور که قبلا اعلام کردیم عبارتند از:
­
پرداخت فوری ٢ ماه دستمزد پرداخت نشده،
­منع تهدید و فشار بر فعالین كارگری و احضار آنان به دادگاه،
­لغو تمامی پرونده هایی كه برای كارگران تشكیل شده است،
­بركناری مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره این شركت،
­بركناری رئیس حراست شركت كه نقش مستقیمی در جاسوسی و سركوب كارگران و پرونده سازی علیه فعالین كارگری در این شركت داشته است،

بنا به گزارش در چند روز اخير شفيعی مدير عامل اين شرکت و اعضاي هيات مديره و ريبداری رئيس حراست در کارخانه حاضر نشده اند. تهديد رهبران کارگران از سوی اطلاعات رژيم همچنان ادامه دارد. کارگران اعلام کرده اند که در صورتيکه به خواستهای آنها پاسخی داده نشود به اشکال گسترده تری به اعتراضشان ادامه خواهند داد.

لازم به یادآوری است که وزارت اطلاعات فعالین نیشکر از جمله فریدون نیكوفر، جلیل احمدی، علی نجاتی، محمد حیدری مهر و قربانعلی رمضان پور و همچنین ابوالفضل عابدینی که بعنوان خبرنگار اخبار اعتراض کارگران را تحت پوشش قرار داده است، را بارها تحت فشار و پیگرد قرار داده، دستگیر كرده و برای آنها پرونده سازی كرده است و آنها را به دادگاه در روز ٣١ اردیبهشت احضار کرده است.

حزب کمونیست کارگری از مبارزه کارگران نیشکر هفت تپه قاطعانه حمایت میکند و از كارگران دیگر بخشهای این شركت می خواهد كه به اعتراض همكاران خود بپیوندند و از خواستهای آنها حمایت کنند. حزب از کارگران میخواهد که رهبران و فعالین خود را تنها نگذارند و روز ٣١ اردیبهشت همگی دست از کار بکشند و چنانچه فعالین آنها قصد مراجعه به دادگاه دارند، همراه با کلیه خانواده های کارگران، آنها را همراهی کنند. تنها در این صورت است که دست وزارت اطلاعات بسته میشود. هزاران کارگر نیشکر باید یکصدا اعلام کنند که احضار رهبران خود را احضار همه کارگران میدانند، و همگی در مقابل آن بایستند. حزب كارگران را به تشكیل مجمع عمومی هرروزه و تصمیم دسته جمعی درمورد این احضاریه و چگونگی تداوم مبارزه فرامیخواند.

آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
١٠ مه ٢٠٠٨، ٢١ اردیبهشت ١٣٨٧

No comments: