Tuesday, May 13, 2008

اعتراضات معلمین بازنشسته استان کرمانشاه ادامه دارد، معلمان بازنشسته استان کردستان نیز دست به اعتراض زدند

معلمین بازنشسته کرمانشاه تا روز چهارشنبه برای تحقق خواسته هایشان
به رئیس کل آموزش و پرورش مهلت دادند


همانطور که در اطلاعیه های قبلی به اطلاع رساندیم، معلمان بازنشسته کرمانشاه تا کنون درچندین تجمع اعتراضی، خواستار پرداخت حقوق و پاداش پایان خدمت خود شده اند. براساس اخبار رسیده، روزدوشنبه ٢٣ اردیبهشت، فرهنگیان بازنشسته کرمانشاه، برای پیگیری خواسته هایشان، بار دیگر در مقابل اداره کل آموزش پرورش در کرمانشاه دست به تجمع اعتراضی زدند. آنها از ساعت ٩صبح تجمع خود را شروع کردند و تا ساعت ١١به تجمع خود ادامه دادند و شعار دادند: "مجری عدالت خجالت خجالت". .پس از آنکه اعتراض آنان با بی توجهی مسئولان آموزش و پرورش روبرو شد، وارد ساختمان شده و جلوی دفتر امینی، رئیس کل آموزش وپرورش، جمع شدند. امینی که به وحشت افتاده بود از آنها خواست که به نمازخانه و یا سالن جلسات بروند اما فرهنگیان قبول نکرده و در راهرو به عنوان اعتراض روی زمین نشستند وشروع به دادن شعار کردند و تا چهارشنبه آینده به امینی مهلت دادند تا به خواسته هایشان رسیدگی کند، درغیر این صورت به تجمعات اعتراضی ادامه خواهند داد و بر شدت مبارزه خود خواهند افزود.

همچنین براساس خبری از سنندج، روز شنبه ٢١ اردیبهشت، ١٢٠ نفر از بازنشستگان استان کردستان در اعتراض به تبدیل پاداش پایان خدمت آنان به سهام عدالت، در مقابل سازمان آموزش و پرورش در سنندج تجمع کردند و خواهان رسیدگی مسئولان به خواسته هایشان شدند اما در طول ٣ ساعت حضور آنها، هیچیک از مسئولان این سازمان حاضر به پاسخگو یی نشد. به دنبال بی توجهی مسئولان، بازنشستگان به دفتر نماینده مجلس، امین شعبانی رفتند که او نیزبا بی احترامی با آنان برخورد کرد. در پایان این تجمع، بازنشستگان اعلام کردند که اگر مسئولان آموزش و پرورش به خواسته هایشان توجهی نکنند با تعداد بیشتری در مقابل استانداری تجمع خواند کرد.

حزب کمونیست کارگری قاطعانه ازاعتراضات و خواست های معلمان دفاع میکند و خانواده های معلمان، مردم و دانش آموزان را فرامیخواند تا با شرکت در اعتراضات معلمان ازخواسته های آنان حمایت کنند.

رژیمی که سالیانه ملیاردها خرج دستگاه سرکوب و نهادهای مذهبی و دزدی و لفت و لیس خود میکند، رژیمی که در دفاع از سود سرمایه داران از هیچ جنایتی رویگردان نیست و از پاسخگوئی به ساده ترین نیازهای مردم طفره میرود، باید گورش را گم کند. از بوشهر تا تهران، از هفت تپه تا سنندج، از کرمانشاه تا گناوه، همه جا اعتراض به حکومت کثیف اسلامی شعله میکشد. سرنگونی حکومت اسلامی، تنها راه پایان دادن به جهنمی است که این حکومت به اکثریت محروم جامعه تحمیل کرده است.

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٤ اردیبهشت ١٣٨٧، ١٣ مه ٢٠٠٨

No comments: